روز جهانی غذا و اوج نگرانی از قیمت های بالای مواد غذایی

روز جهانی غذا و اوج نگرانی از قیمت های بالای مواد غذایی
در حالیکه نخستین بار در سال 1979 و با هدف آشنایی با موضوعات مربوط به کشاورزی و دامداری و تأمین مواد غذایی برگزار شد، امسال در رم و با هدف ارائۀ راهکارهایی در خصوص قیمت های سر به فلک کشیدۀ مواد غذایی تشکیل شد . 870 میلیون نفر در جهان – یعنی 5 / 1 برابر جمعیت اتحادیۀ اروپا – گرسنه به خواب می روند . و با قیمت هایی که انتظار می رود همچنان رو به افزایش باشد این مشکل همچنان وخیم تر خواهد شد . شرایط بسیار بد آب و هوایی قیمت جهانی مواد غذایی را به بالاترین حد ممکن رسانده است .

اما همگام با ارائۀ راه حلی برای بحران جاری ، چگونه می توانیم از وقوع مجدد چنین رخدادهایی پیشگیری کنیم ؟{tor_sutitle}امسال روز جهانی غذا در 16 اکتبر (25 مهر) همزمان بود با نگرانیهای بین الملل در خصوص قیمت مواد غذایی {/tor_sutitle}

·         تمرکز بر روی تعاونی های کشاورزی

تعاونی های کشاورزی امسال در کانون توجه "روز جهانی غذا" بودند با این امید که نقش تعاونی ها در بهبود تأمین مواد غذایی و ریشه کن کردن گرسنگی نشان دهند . در حالیکه کشاورزی بعنوان تکیه گاه اصلی اقتصاد محسوب می شود 70 درصد جمعیتی که از گرسنگی رنج می برند در مناطق روستایی زندگی می کنند . خرده زمین داران و مالکان زمین های کوچک در اداره کردن و مقابله با گرسنگی نقش مهم و اساسی دارند اما با اینحال بسیاری از آنها با موانعی از جمله کمبود زیر ساخت ها ، استفاده از تکنیک های کشاورزی قدیمی و منسوخ و عدم دستیابی به منابع مالی مواجه هستند .تعاونی ها با برقراری ارتباط بین کشاورزان و بازاریابی ها ، امکانات پس انداز و صرفه جویی ، اعتبارات مالی ، بیمه و تکنولوژی ها باعث ارتقاء و بهبود تولیدات کشاورزی می گردند .

برآورد می شود که در سر تا سر دنیا یک میلیارد نفر عضو تعاونی ها هستند که 100 میلیون اشتغالزایی در سر تا سر جهان داشته اند.

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com