روس‌ها می‌خواهند تخم‌مرغ خوراکی به ایران صادر کنند

روس‌ها می‌خواهند تخم‌مرغ خوراکی به ایران صادر کنند
بر اساس ادعای یک نشریه معتبر و نافذ صنعت مرغداری دنیا، یک شرکت روسی، بهمن‌ماه امسال و در اقدامی نادر مبادرت به صدور تخم‌مرغ خوراکی به ایران خواهد کرد.
به ادعای خبرنگار روسی نشریه معتبر worldpoultry، بر اساس این قرارداد، در اقدامی نادر و برای نخستین‌بار در روابط بازرگانی دو کشور، اولین محموله تخم‌مرغ خوراکی فروخته‌شده توسط یک شرکت بزرگ روسی در بهمن‌ماه سال 1392 خورشیدی به یک شرکت خریدار ایرانی که نامی از وی به میان نیامده است ارسال خواهد شد.
بنا بر این گزارش، در حالی که در جزئیات خبر ارسالی اشاره‌ای به حجم قرارداد و نرخ توافق‌شده طرفین نشده است، اما به‌نظر می‌رسد همان‌طور که این اقدام برای فروشندگان تخم‌مرغ در روسیه شگفت‌انگیز و عجیب می‌نماید، مشتریان تخم‌مرغ در بازار داخلی ایران را نیز متعجب کند!
بنا بر این گزارش، یکی از عوامل تعجب‌انگیز در نزد شنوندگان این خبر، روند نزولی نرخ تخم‌مرغ طی روزهای اخیر در بازار ایران خواهد بود؛ اما از آنجا که معمولاً مصرف تخم‌مرغ در بهمن‌ماه هر سال به حداکثر تقاضای خود می‌رسد، باید دید آیا شرکت متقاضی هنگام عقد قرارداد تا این اندازه پیش‌بینی این موضوع را کرده بوده است یا خیر؟ کما اینکه در صورت صحت ادعای worldpoultry، آیا خریدار تاکنون مبادرت به درخواست مجوز واردات کرده یا قرار است تخم‌مرغ‌های روسی پشت مرزهای ایران، چشم‌انتظار تعیین تکلیف بمانند؟!
بر اساس این گزارش، واسلاو واسیلنکو، بخشدار منطقه روستوف روسیه، در جریان یک نشست با مجلس قانون‌گذاری این منطقه از معاهده یادشده خبر داده است.
بنا بر گزارش ایانا، این خبر در حالی منتشر شده است که حدود دو ماه پیش، جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران به روسیه سفر کردند که بر اساس آن مقرر شده بود، مجلس ایران با مجلس روسیه هماهنگی‌های تازه‌ای را برای تعامل‌های بیشتر وزیران صنعت و تجارت دو کشور داشته باشند.
حال اینکه تا چه حد موضوع تخم‌مرغ هم جزء این مباحث بوده است یا خیر، باید منتظر اتفاق‌های آینده ماند. انتظاری که بر اساس گفتگوی خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با حسن رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، بعید به‌نظر می‌رسد محقق شود؛ اما اینکه چرا و چگونه چنین خبری از رسانه معتبر و بین‌المللی صنعت مرغداری به بیرون درز می‌کند، خود نکته‌ای است عجیب!
(I.T.P ) - از آنجایی که این قرار داد با الفطره، بسیار نادر بوده است، خود روسیه ای ها این موضوع را یک قراداد عجیب اما واقعی نامیده اند و رسانه های تخصصی روسیه، به غیر از worldpoultry نیز این موضوع را تایید کرده اند. هر چند بعضی از تشکل های این صنعت، منابع را غیر معتبر و محل استعلام خود را جهادکشاورزی نامیده اند، اما شکی در این وجود ندارد که یک منبع کاملا معتبر بین المللی این خبر را اعلام نموده است و تکذیب آن از سوی تشکل ها و بی اعتبار خواندن آن فقط نگاهی ساده بینانه به تفکرات خوانندگان باهوش است، اما امیدواریم که حتی وزات صنایع و معادن و تجارت، اجازه واردات یک عدد تخم مرغ خوراکی را نیز حتی در بهمن ماه امسال صادر ننماید .
متن پرسش و استعلام این خبر توسط موسسهI.T.P را در زیر به نظر شما می رسانیم، یادآور می شود که این تخم مرغ ها به صورت خوراکی خواهند بود.

متن سوال I.T.P :

Dear Editorial;

Kindly be noted that I am one of the egg exporters in Iran . Reg. the news of "Russia to export eggs to Iran for the first time" kindly explain the bellow mentioned questions :

1- Please clear the validity and correctness of the news, is it really going to be done?! 

2- The eggs which are going to be exported are "table eggs" or "hatching eggs" ?

 

Your prompt reply would be highly appreciated

Regards/I.T.P
 
 
متن پاسخ  worldpoultry :

Dear I.T.P,

 Thanks for your mail related to the news on our website. We have checked with our source / correspondent in Russia and he confirms the following:

 1. Yes, it is absolutely accurate - it is the report of the company and it is already all around Russian media. 
2. The report is about table eggs only. 

Trust that this answers your question and clarifies the matter.

 Best regards,

Ad Bal
 
امیدوارم دوستان و مسئولین پس از تکذیب خبر اقدام به جلوگیری ننمایند. راه حل مشکلات تکذیب حقیقت ها نیست، سازو کارهای درست باعث عدم ایجاد چنین اتفاق های نادر و کمیابی خواهد بود.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۲/۱۰/۰۳

    مبارکه
    هر دم از این باغ بری میرسد
    تازه تر از تازه تری میرسد
    یک بطری نوشابه قیمت 6 تا تخم مرغه. ما باز نوشابه میخوریم و میگیم تخم مرغ گرونه.

    پاسخ...
  •  

    سید باقر حسینی گفت : ۹۲/۱۰/۰۴

    سلام ، اگر تولید در کشور خودمان کم بود و واقعا نیاز بود! آن موقع مجوز واردات بدهید والا این کار خیانت است به تولید کننده،

    پاسخ...
  •  

    شاپور والی خانی گفت : ۹۲/۱۰/۰۴

    وقتی این خبر را و خبری که قبلا در این خصوص شنیدم تعجب کردم که چطور تا الان کسی یادش نبوده تخم مرغ وارد کنه؟ واقعا عجیبه باور کنید تنها کالاییه که تا الان از خارج وارد نشده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com