سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه از گلستان صادر می‌شود

سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه از گلستان صادر می‌شود
مدیر امور طیور جهادکشاورزی گلستان گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه از استان گلستان صادر می شود.
قدرت الله مقصودلو در گرگان اظهار کرد: گلستان سالانه ظرفیت تولید 100 میلیون قطعه جوجه یک روزه را دارد که نزدیک به 80 میلیون قطعه آن در داخل استان مورد استفاده قرار می گیرد و مازاد نیز به دیگر مناطق کشور فرستاده می شود.
وی افزود: البته در این بین سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یکروزه نیز به برخی کشورها مانند افغانستان، عراق، ترکمنستان و قزاقستان صادر می شود.
مدیر طیور جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: گلستان در زمینه تولید جوجه های یک روزه در کشور رتبه چهارم و در تولید گوشت مرغ نیز رتبه سوم را داراست.
وی افزود: سالانه نزدیک به 156 هزار تن گوشت مرغ در استان گلستان تولید می شود که تنها 30 درصد آن در گلستان مورد استفاده قرار می گیرد و بقیه به دیگر استان ها به ویژه تهران ارسال می شود.
مقصودلو اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری نیز به ارزش 7 میلیون و 600 هزار دلار گوشت مرغ و فرآورده های آن از استان گلستان صادر شده است.
مدیر طیور جهادکشاورزی استان گلستان گفت:در استان گلستان 5 کارخانه جوجه کشی با ظرفیت سالانه 155 میلیون جوجه یک روزه وجود دارد.
مقصودلو تصریح کرد: در استان گلستان 47 واحد مرغ مادر نیز به ظرفیت یک میلیون و 430 هزار قطعه در حال فعالیت است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com