سرانه تولید بخش دامپروری در چهارمحال و بختیاری ۲.۵ برابر کشور است

سرانه تولید بخش دامپروری در چهارمحال و بختیاری ۲.۵ برابر کشور است
سرانه تولید بخش دامپروری در چهارمحال و بختیاری ۲.۵ برابر کشور است

رییس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه تولید بخش دامپروری در استان از جمله تولید شیر و گوشت ۲.۵ برابر کشور است.

حسین برزگر در جلسه مشترک هماهنگی و تعامل بین مجموعه جهادکشاورزی استان و مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تاکید کرد: تامین معیشت به‌عنوان اولویت نخست بشریت و زندگی هر فرد است.
وی افزود: در چهارمحال وبختیاری ظرفیت‌های بالای در بخش کشاورزی، دامپروری، شیلات و باغبانی به‌علت موقعیت جغرافیایی، میانگین بارندگی، شرایط کوهستانی و ارتفاع از سطح دریا وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سرانه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان پایین است و می‌توان با استفاده از توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش گام موثری برای معیشت و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کرد.
وی میانگین درآمد و سرانه درآمد خانوار در چهارمحال و بختیاری را پایین دانست و گفت: می‌توان با هدایت منابع مالی و سرمایه‌گذاری‌ها به سمت کشاورزی، سرانه مالی و درآمد خانوار را افزایش داد.
برزگر توجه به امنیت غذایی را یکی از مهم‌مرین سیاست‌های جهادکشاورزی اعلام و تاکید کرد: در سال ۱۳۸۹ بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین در اختیار بخش کشاورزی استان بود و نزدیک ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی بود درحالیکه در سال‌جاری کمتر از ۷۵۰ میلیمترمکعب آب شیرین در اختیار بخش کشاورزی است و میزان تولیدات این بخش به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است.
وی افزود: ارتقای امنیت غذایی، ارتقای سلامت محصولات کشاورزی و ارتقای بهروری سه رویکرد مهم در برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف مانند بهره‌گیری از توان و ظرفیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر نهادها در اولویت قرار دارد.
برزگر چهارمحال و بختیاری را از استان‌های محروم کشور دانست و اظهار داشت: باید برای بهبود وضعیت استان حلقه‌های زنجیره تولید در حوزه‌های گوناگون با همکاری بخش‌های مختلف به خصوص ظرفیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استفاده کرد.
وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی امام رئوف و کانون سنگرسازان بی سنگر برای محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی بیشتر به جامعه محرومان با همکاری کارکنان جهاد کشاورزی گفت: می‌توان با استفاده از طرفیت گروه‌های مختلف، طرح‌های محرومیت‌زدایی را در مناطق مختلف استان اجرا کرد.

مدیرکل اموال و املاک بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون واحدهای مختلف از جمله شرکت شیر و گوشت زاگرس و دامداری مجهز، مدرن و به‌روز با ۶ هزار راس دام گوشتی و شیری، مجموعه صنایع لبنی پاک‌پی و مجوعه نوشیدنی بهنوش زیرمجموعه این بنیاد است.
سید قدیر مرتضوی باباحیدری تاکید کرد: برای ارائه خدمات اجتماعی نیز بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در منطقه میانکوه برنامه‌های مختلف از جمله بهسازی و بازسازی کانال‌های انتقال آب، توسعه کشاورزی در آن منطقه را در دستور کار دارد.
وی افزود: بنای توسعه فعالیت‌ها و توسعه صنایع و ظرفیت جدید در حوزه‌های مختلف کشاورزی در سطح استان با همکاری این بنیاد فراهم شده تا بنیاد سرمایه‌گذاری جدید داشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com