سفر مرغ‌های آذربایجانی به سفره‌ عراقی‌ها

سفر مرغ‌های آذربایجانی به سفره‌ عراقی‌ها
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات مرغ به کردستان عراق خبر داد و گفت: بیش از 600 میلیارد ریال خسارت در سال زراعی 93-92 به کشاورزان استان پرداخت شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم مهری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: نقش این سازمان مروج فعالیت‌های کشاورزی در بخش‌های مختلف بوده و این نقش تجربه تولیدکننده و دانش کشاورزی در کنار اصلاح موارد بذری و موارد این چنینی بهره‌وری تولید را بالا ببرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انتقال کاستی‌های بخش کشاورزی از طریق رسانه‌ها دارای اهمیت است، اظهار کرد: در کنار بیان عملکرد از انتقادها و بیان نقایص نیز استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به مخاطرات کشاورزی در سال زراعی 93-92 بیان کرد: در اولین اقدام خسارت‌های بخش کشاورزی پرداخت شد که اقدام حمایتی خوبی از کشاورزان بود که این رقم بالای 600 میلیارد ریال بود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به شرایط خاص بودجه‌ای سال‌جاری گفت: این سازمان الگوهای خود را به صورت پیشتاز در 10 بخش ارائه کرد و در عین توجه به اقتصاد مقاومتی تمام پروژه‌های ضروری و لازم را اجرا کردیم.
وی از سرمایه‌گذاری ویژه در بخش طیور خبر داد و گفت: افراد صاحب سرمایه و تجربه و تحصیلکرده در این بخش حضور دارند و در تدوین برنامه تولید استاندارد و وزن بین 1800 تا 1500 گرم خود تولیدکنندگان نیز مشارکت دارند.
مهری ادامه داد: میزان تولید و مصرف مرغ آذربایجان‌شرقی یکسان است و مازاد تولید کمی داریم که در این زمینه خرید تضمینی نیز صورت می‌گیرد.

صادرات مرغ به عراق
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری ثابت در زمینه مرغداری صورت گرفته است و تلاش داریم تا در محور صادرات نیز حضور داشته باشیم و در زمینه صادرات به کردستان عراق نیز برنامه‌ریزی داریم.
وی گفت: در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش قیمت را در ایام خاص مانند محرم و عید نداشته‌ایم که در این زمینه تولیدکنندگان نیز نقش مهمی داشته‌اند.
مهری به فرسوده بودن ماشین‌آلات بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: 800 میلیارد ریال در این زمینه تزریق شده و یک هزار و 600 دستگاه به ناوگان بخش کشاورزی استان اضافه شده است.
 
نظرات شما
  •  

    کاوه گفت : ۹۳/۱۱/۱۵

    با سلام ، دوس داشتم این مسائل را عنوان کنم که دلتونو به این حرفا خوش نکنید ، من تو این مدت که قیمت مرغ خیلی پایین اومده بود چندین مورد به کردستان عراق رفتم و از طریق آشناهای کار بدست پیگیر شدم ، اولا دولت کردستان واردات را تا اطلاع ثانوی و بخاطر حمایت از تولید داخلی ممنوع کرده و ثانیا با قیمت فعلی و بدون حمایت دولت و دادن مشوقهای صادراتی امکان رقابت با برزیل و ترکیه وجود نداره ، لازمه اضافه کنم دولت ترکیه برای هر کیلو مرغ حدود یک دلار به صادرکننده پرداخت میکنه لذا برنامه ریزی تولید تنها راه چاره

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com