شرکت پشتیبانی امور دام خرید مرغ سنگین وزن را متوقف کرد

شرکت پشتیبانی امور دام خرید مرغ سنگین وزن را متوقف کرد
به‌منظور ترویج تولید و مصرف مرغ سایز کوچک، شرکت پشتیبانی امور دام، خرید مرغ سنگین وزن را متوقف کرد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اعلام این خبر گفت: شرکت پشتیبانی امور دام برای فرهنگ‌سازی تولید و مصرف مرغ سایز کوچک، دستورالعمل خرید خود را بر مبنای لاشه یک تا 1.8 کیلوگرمی قرار داد.
همایون دارابی افزود: این امر، ضریب تبدیل تولید مرغ را بالا می‌برد و مصرف دان طیور را که از خارج کشور نیز تأمین می‌شود، کاهش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: مصرف مرغ سایز نیز کیفیت و سلامت بهتری برای مصرف‌کننده دارد که وزارت جهاد کشاورزی برای ترویج تولید مرغ سایز از این طریق وارد شده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور درباره دلایل تولید مرغ سنگین‌وزن در کشور ادامه داد: تولید مرغ سنگین‌وزن به‌دلیل فرهنگ غلط در بازار مصرف و تمایل بیشتر کشتارگاه‌ها به جذب مرغ سنگین بیشتر است، زیرا افت لاشه کمتری برای آنها دارد.
دارابی تصریح کرد: این دستورالعمل سه روز است که ابلاغ شده و به اطلاع مرغداران رسیده است.
وی یادآور شد: تولید مرغ سایز برای بازار صادراتی نیز مناسب است، زیرا واردکنندگان خارجی به‌طور معمول لاشه مرغ بیشتر از 1.8 کیلوگرم را خریداری نمی‌کنند.
دارابی تأکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام در طول سال 150 تا 200 هزار تن مرغ را از واحدهای تولیدی خریداری می‌کند که در شرایط فعلی به‌دلیل عدم کشش بازار 145 تا 150 هزار تن ذخیره دارد./

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com