شیر به قیمت تعاونی از دامدار خریداری شود

شیر به قیمت تعاونی از دامدار خریداری شود
صادق کسایی با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قرار بود بسته‌های حمایتی به دامداران داده شود. با اجرای این قانون، برخی گاوداران در بخش تولید شیر با مشکلاتی مواجه شدند.
وی افزود: همکاری نکردن برخی بانک‌ها برای ارایه تسهیلات مشکلاتی را برای دامداران ایجاد کرده است. سازمان جهاد کشاورزی استان برای معرفی گاوداران به بانک و دریافت تسهیلات کوتاهی نمی‌کند ولی متاسفانه برخی بانک‌ها با ما در این زمینه همکاری نمی‌کنند.
کسایی در تشریح چگونگی تولید شیر، اضافه کرد: هر گاو باید 15 کیلو خوراک شامل کنسانتره، جو، ذرت و سویا بخورد تا 30 کیلو شیر بدهد. از سویی دیگر قیمت تمام شده هر کیلو خوراک گاو 600 تومان برای ما هزینه دارد که در مقایسه با قیمت خرید شیر منصفانه نیست.
این گاودار ایلامی تصریح کرد: قیمت تمام شده هر کیلو خوراک دام با سایر هزینه‌های جانبی تا 1000 تومان نیز می‌رسد و این در حالی است که هر کیلو شیر با قیمت 450 تا 500 از دامدار خریداری می‌شود. انتظار داریم شیر را به قیمت تعاونی از دامدار بخرند و علوفه یارانه‌ای در اختیار گاوداری‌ها بگذارند.
کسایی ادامه داد: دلالان، بازار خرید شیر را به بازار سیاه تبدیل کرده‌اند که این امر نظارت بیشتر مسئولان ذیربط را می‌طلبد.
حیدر علی رحمی معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان ایلام در این زمینه به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: تاکنون مقدار شیر تولیدی استان در روز، 241 تن بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با هدفمند شدن یارانه‌ها، مقرر شد شیر تولید شده در استان پس از تعیین شدن قیمت شیر خام و با هماهنگی گاوداری‌ها و صنایع فرآوری شیر، از طریق عوامل توزیع در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
رحمی یادآور شد: در کارگروه نظارت بر زنجیره تولید و توزیع شیر، مقرر شد، معاونت امور دام جهاد کشاورزی استان به عنوان متولی تولید شیر، قیمت تمام شده شیر را مشخص کند. در نهایت قیمت تمام شده یک کیلو شیر توسط این کارگروه، بررسی شده و در حال حاضر بین 500 تا 550 تومان در بازار عرضه می‌شود.
معاون سازمان بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: شیر مورد نیاز برای عرضه در جامعه، با قیمت هر کیلو 400 تومان از گاوداری خریداری می‌شود.
رحمی درباره بهینه سازی واحدهای دامداری در سطح استان، عنوان کرد: در این راستا 15 فقره پرونده، پس از تصویب در کارگروه ویژه برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده است. در این میان 12 نفر از متقاضیان موفق به اخذ قرارداد با مبلغ سه میلیارد و 573 میلیون ریال شده‌اند.
معاون سازمان بازرگانی استان ایلام خاطرنشان کرد: برای فعال کردن واحدهای غیرفعال و همچنین واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت دارند، اعتبار اختصاص یافته است. به این منظور 36 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات به استان تخصیص یافته که در این راستا 75 پرونده با مجموع اعتبارات 19 میلیارد و 546 میلیون ریال، تشکیل شد و پس از تصویب در کارگروه ویژه استان، 29 نفر از متقاضیان موفق به اخذ قرارداد برای دریافت تسهیلات شدند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com