شیوع آنفلوانزای پرندگان در عربستان سعودی و تایوان تائید شد

شیوع آنفلوانزای پرندگان در عربستان سعودی و تایوان تائید شد
آژانس‌های سلامت حیوانات در نپال، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی و تایوان، در هفته گذشته، شیوع آنفلوانزای پرندگان را در گله‌های طیور خود تائید کردند.
وزیر محیط‌زیست، آب و کشاورزی عربستان به سازمان سلامت جهانی حیوانات اعلام کردد که سه مورد دیگر آنفلوانزای فوق حاد در مزرعه‌های طیور این کشور وجود دارد. این سه مورد ابتلا از نوع H5N8 بوده است و در نیمه اول ماه آوریل سال جاری میلادی و در شهر ریاض اتفاق افتاده است.
وی اعلام کرد در راستای مبارزه با این بیماری بیش از 582000 پرنده معدوم شدند که مرگ 2100 مورد از آن‌ها براثر بیماری بوده است.
 با اعلام وزیر کشاورزی عربستان موارد ابتلا به آنفولانزای پرندگان از دسامبر سال گذشته میلادی به 32 مورد رسید که در طی آن بیش از 5.5 میلیون پرنده به این بیماری مبتلا شدند.
از ابتدای سال 2015 میلادی، تایوان برای کنترل آنفلوانزای نوع H5N2 مبارزه می‌کند. دو مورد آنفلوانزای پرندگان که در اواخر ماه می از این کشور گزارش شد، باعث مرگ‌ومیر و معدوم شدن تقریباً 16000 پرنده شد. آخرین موارد گزارش‌شده از ابتلا به این بیماری، گله 2500 قطعه‌ای اردک گوشتی در چانگهوا و گله 13500 قطعه‌ای جوجه دریونلین چین بوده است.
دومین مورد از شیوع آنفلوانزای فوق حاد با ویروس H5N1 در باگماتی نپال بوده است. در جریان این شیوع، تمامی 6000 مرغ‌های گوشتی پنج‌هفته‌ای بعد از مشاهده علائم بی‌حالی، کاهش مصرف خوراک و مشکلات تنفسی معدوم شدند. به گفته وزیر رشد و توسعه دام این کشور، بقیه گله‌های گوشتی که 4660 قطعه را شامل می‌شدند به همراه 75 جوجه محلی و 512 کیلوگرم خوراک معدوم شدند. اقدامات بهداشتی لازم تکمیل شد و نظارت‌های لازم در حال انجام است.
 هم‌چنین در میانه ماه می، نمونه‌ای از ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد H4N1 در یک گله تخم‌گذار تجاری در منطقه چیتوان نپال یافت شد.
وزیر کشاورزی چین جزئیات وقوع آنفلوانزای فوق حاد با ویروس H7N9 را در کشورش تائید کرد. بر اساس گزارش‌های رسمی ارائه‌شده به سازمان بهداشت جهانی حیوانات، این بیماری 17000 مرغ تخم‌گذار را در شنیانگ درگیر کرد که تمامی این طیور یا براثر بیماری تلف شدند و یا برای پیشگیری از شیوع بیماری معدوم شدند.
این چهارمین مورد از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چین در سال جاری میلادی بوده است.
مطالعه بر وضعیت چین: نظارت بیشتری باید بر بازارهای طیور صورت گیرد
مطالعه جدیدی که اخیراً پژوهشگران چینی و آمریکایی انجام داده‌اند تائید می‌کند که بر بازار طیور زنده و هم‌چنین بر مناطقی که خطر ابتلا به آنفولانزا در آن‌ها بالا است باید بیشتر و شدیدتر نظارت شود.
نظارت نزدیک و دقیق این گروه‌ها و حضور در مناطق پرخطر می‌تواند خیلی زود و سریع منجر به شناسایی ویروس‌های H5، H7 و H9 که برای سلامت انسان و طیور خطرناک است شود.

آفریقا: آنفلوانزای فوق حاد در مزرعه‌ای در آفریقای جنوبی
بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی وزارت کشاورزی آفریقای جنوبی به سازمان بهداشت حیوانات، در هفته اول ژوئن، ویروس H5N8 آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یک مزرعه 30000 قطعه‌ای مرغ یافت شد. این مزرعه در ایالت گتنگ در شمال شرقی این کشور قرار داشت. در این مورد گزارش‌شده، 95 پرنده تلف شدند و قرار است پرندگان باقی‌مانده معدوم شوند.

اروپا: آزمایش آنفلوانزا بر روی پرنده وحشی در سوئد مثبت گزارش‌شده

وزیر امور روستایی سوئد به سازمان سلامت جهانی حیوانات اعلام کرد که آزمایش ویروس H5N6 یک پرنده وحشی دیگر در جنوب شرقی این کشور مثبت گزارش‌شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com