صادرات بیش از 5 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار از استان گیلان به خارج از کشور

صادرات بیش از 5 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار از استان گیلان به خارج از کشور
مدیرکل دامپزشکی استان گیلان گفت: در 9 ماهه اول سالجاری 5 میلیون و 129 هزارو 400 عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی از مزارع مرغ مادر استان گیلان به کشورهای عراق،ازبکستان،لبنان و آذربایجان صادر شده است.
سهراب عاقبتی با بیان این مطلب اظهار داشت: همچنین در این مدت 483 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی به کشورهای ارمنستان و آذربایجان صادر شده است .صادرات این محصولات در 9ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6 برابر شده است.وی ارزش ریالی این محموله های صادراتی را 89 میلیارد و 16 میلیون ریال عنوان کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان گیلان اضافه کرد: استان گیلان با دارا بودن 85 مزرعه مرغ مادر و 6 مزرعه پرورش مرغ اجداد یکی از قطبهای پرورش طیور در استان گیلان میباشد . وی همچنین مزارع پرورش نیمچه گوشتی استان را 715 مزرعه و تعداد کارخانجات جوجه کشی استان گیلان را 20 کارخانه عنوان کرد.
عاقبتی افزود: کارشناسان دامپزشکی استان با پایش و مراقبت مستمر مزارع پرورشی و انجام آزمایش های لازم امکان صادرت تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه گوشتی را برای صاحبان مزارع فراهم مینماید و مجوز بهداشتی صادرات به صورت آنلاین و از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه صادر می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com