صادرات دام زنده می‌تواند برای کشور ارزآوری بالایی داشته باشد

صادرات دام زنده می‌تواند برای کشور ارزآوری بالایی داشته باشد
به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان دام کرمانشاه، صادرات دام زنده می تواند ارزآوری بالایی برای کشور به همراه داشته باشد.
حیدر ریزه‌وندی، با بیان اینکه صادرات دام زنده می تواند ارز آوری بالایی را برای کشور به همراه داشته باشد، گفت: آزاد بودن صادرات دام زنده علاوه بر ارز آوری بالا مانع از از بین رفتن ذخایر ژنی ارزشمند می شود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان دام کرمانشاه افزود: ممنوعیت صادرات دام زنده زمینه‌های قاچاق آن را بوجود می‌آورد و این مسئله به علت نبود نظارت بر صادرات دام زمینه‌های نابودی نژادهای خوب را ایجاد می‌کند.
به گفته ریزه وندی، عدم ممنوعیت صادرات دام زنده سبب می شود تا خروج دام زنده از کشور تحت قوانین خاصی باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت صادرات سالانه دام زنده در کشور بین 300 تا 400 هزار راس است، گفت: به علت ممنوعیت صادرات دام زنده سالانه معادل همین میزان به خارج از کشور قاچاق می شود.
وی افزود: واقعیت این است که میزان دام زنده سالانه بیشتر از نیاز کشور است و مازاد آن به خارج از کشور فرستاده می‌شود و چه بهتر که این اتفاق در قالب صادرات قانونی باشد، چرا که از این طریق از قاچاق دام زنده جلوگیری به عمل می‌آید.
وی در ادامه با اشاره به آزاد بودن صادرات دام سنگین، نبود امکانات قرنطینه‌ای را مهم‌ترین دلیل عدم انجام صادرات دام سنگین دانست.
ریزه وندی در ادامه با اشاره به افت قیمت هرکیلو دام زنده در شرایط کنونی در مقایسه با ایام پایانی سال، افزود: قبل از پایان سال قیمت هر کیلو دام زنده 12 هزار تومان بود که اکنون به حدود 10 هزار و 500 تومان رسیده و دلیل آن هم زیاد شدن میزان تولیدات در این فصل است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان دام کرمانشاه افزود: این مسئله بیش از هرچیز به ضرر عشایر، دامداران و تولیدکنندگان است.   

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com