صادرات غذای حلال از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است

صادرات غذای حلال از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است
صادرات غذای حلال به کشورهای خارجی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه پنجم توسعه است.
سید'رحیم سجادی' روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه فرآورده های گوشتی'شایان سام' در ملایر افزود: صادرات غذای حلال که از سیاست های مهم دولت است، می تواند سهم خوبی در بازارهای جهانی داشته باشد.
وی اظهار داشت: اخیرا در هیات دولت نیز استاندارد حلال روی لیبل محصولات غذایی مورد تصویب قرار گرفته و اقدامات اولیه آن نیز انجام شده است.
وی ادامه داد: این در حالیست که میل مردم اروپا به استفاده از مواد غذایی حلال به دلیل بهداشتی و سالم بودن آن بسیار افزایش یافته است.
سجادی ایجاد کارخانه فراورده های گوشتی'شایان سام' در ملایر را گامی مثبت برای سایر تولیدکنندگان دانست و افزود: سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی می توانند این فضاها را در کشور ایجاد کرده و موجب اشتغال پایدار شوند.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذارانی که با آورده شخصی خود وارد عرصه کار می شوند، دولت نیز از آنها حمایت خواهد کرد و این اقدام آنان قابل ستایش است.
معاون وزیر آب و خاک جهاد کشاورزی از حمایت های دولت و مصوبات سال 91 در خصوص حمایت از بخش های زیربنایی و تخصصی کشاورزی خبر داد.
سجادی همچنین از افتتاح و بهره برداری سه هزارو 700 پروژه جهاد کشاروزی در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: از این تعداد، 180 پروژه با اعتبار 300 میلیارد ریال مربوط به استان همدان است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنایع تبدیلی در کشور گفت: سال گذشته 22 تن صنایع تبدیلی پیش بینی شد که 3.5 میلیون تن مورد هدف بود و اجرایی شد.
وی اضافه کرد: در سال جاری نیز چهار میلیون تن جزء برنامه است که با اعتبارات اختصاص یافته، محقق خواهد شد.
گفتنی است کارخانه فرآورده های گوشتی' شایان سام' روز پنجشنبه با حضور مسوولان، در زمینی به مساحت یک هکتار و سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال با تولید سالیانه چهار هزارو 500 تن غذای آماده و حلال گوشت در ناحیه صنعتی سامن در شهرستان ملایر به بهره برداری رسید.

 
نظرات شما
  •  

    كارشناس صنعت سوسيس و كالباس گفت : ۹۱/۰۶/۱۲

    ورود شركت شايان سام را به صنعت ورشكسته سوسيس و كالباس تبريك و تهنيت عرض مي نمايم و براي خانواده آن عزيزان صبر و طاقت فراوان آرزومندم.
    جداي از شوخي، به اطلاع مي رسانم كه ميزان تقاضا براي سوسيس و كالباس در كشور روزانه حدود 800 تن است در حالي كه بيش از 200 كارخانه فعال، بيش از 150 كارخانه نيمه كاره و يا تعطيل و بيش از 700 موافقت اصولي كه هر كدام در آينده مي تواند كارخانه اي باشد در كشور وجود دارد. در حال حاضر سرانه هر كارخانه مي شود روزانه 4 تن در حالي كه اكثر كارخانجات نقطه سربه سرشان حدود 8 تا 13 تن است. نتيجه راه اندازي بي حساب و كتاب كارخانجات چيزي جز اتلاف منابع ملي نيست كه هم اكنون صنعت سوسيس و كالباس يكي از بهترين نمونه هاي آن است.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com