صادرات ۱۵ میلیون قطعه جوجه یکروزه از آذربایجان غربی

صادرات ۱۵ میلیون قطعه جوجه یکروزه از آذربایجان غربی
کامیار داهیم در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طی سال گذشته بالغ بر ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار قطعه جوجه یک روزه پس از بازرسیهای بهداشتی قرنطینه ای لازم و صدور گواهی حمل بهداشتی به سایر استانهای کشور صادر شد، افزود: همچنین طی این مدت بالغ بر ۴۶ هزار و ۳۱۸ انواع فرآورده های دامی از استان صادر شده است.
وی در ادامه از صادرات ۸۳ هزار و۹۹۷ جلد پوست خام گوسفندی، ۱۳۷ هزارو ۵۳۹ راس دام زنده ، ۳۲۰  هزار عدد بچه ماهی و تخم چشم زده، ۲۰۶ هزار و ۱۱۷ عدد کندوی زنبور عسل، ۹۴۳ تن نهاده دامی، ۷۵ میلیون و  ۶۵ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار از استان به سایر استانهای کشور طی سال گذشته خبر داد.
داهیم از صدور ۲۱ هزار و ۲۵۹ فقره گواهی حمل بهداشتی جهت حمل و نقل فرآورده های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی دام، طیور به مقصد داخل استان و خارج از کشور طی این مدت خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد هزار و ۵۳۸ فقره گواهی حمل ترانزیت و ۵۷۴ فقره گواهی حمل بهداشتی برای صادرات محصولات خام دامی و دام زنده به خارج از کشور و تعداد ۱۹هزار و ۱۳۴ فقره مجوز بهداشتی حمل در داخل کشور و ۱۳ فقره مجوز واردات صادر شده است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون ۴ کشتارگاه صنعتی، ۱۳ کشتارگاه سنتی و ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال بوده که با توجه به مسائل بهداشتی و فرسودگی کشتارگاههای سنتی دام، تعداد کشتارگاههای صنعتی باید افزایش یابد.
وی از وجود ۶۸۵ واحد مرغداری گوشتی، ۶۸ واحد مرغ مادر گوشتی و ۴۱ واحد مخرغداری مادر تخمگذار در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین ۶ واحد کارخانه جوجه کشی در سطح استان وجود داشته که در این راستا افزایش سطح کیفی در تولید محصولات گوشتی باید برنامه ریزی و در اولویت قرار گیرد.
داهیمب با اشاره به وجود ۴ میلیون راس دام کوچک، ۳۱۰ هزار راس بزغاله و بز و ۴۳۰ هزار راس گوساله و گاو در سطح استان، یادآور شد:  در حال حاضر ۶۹۹ دامداری صنعتی در آذربایجان غربی فعال بوده که تولیدات گوشت قرمز و سفید استان در ۸ سردخانه فرآورده خام دامی نگهداری و در ۲۱ واحد بسته بندی و عرضه می شوند.
وی با بیان اینکه برای عرضه تولیدات در بازار مصرف  هزار و ۶۰۴ خودروی حمل فرآورده های خام دامی، ۷۷ مرکز جمع اوری شیر و پنج هزار و ۶۸۶ مرکز عرضه عرضه فرآورده های خام دامی در آذربایجان غربی فعال هستند، ادامه داد: همچنین برای حفظ بهداشت و سلامتی جامعه ۱۳۲ داروخانه دامپزشکی، ۲۶۲ مرکز درمانی، ۱۰۹ مایه کوبی ، ۱۴ آزمایشگاه، ۲ بیمارستان و ۳ شرکت پخش دارو فعال هستند.
 
کلمات کلیدی صادرات جوجه یکروزه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com