صنعت مرغداری جهان در هفته ای که گذشت

صنعت مرغداری جهان در هفته ای که گذشت
به دنبال شیوع انفولانزای مرغی در چندین کشور اروپایی و آسیایی، "سازمان جهانی بهداشت دام" مسألۀ نظارت و کنترل دقیق تر و همه جانبه را مطرح کرد.
به دنبال تأیید گوشت مرغ های آلوده به کامپیلوباکتری در انگلستان، تشکیلاتی با سرمایه گذاری 10 میلیون پوند به منظور از بین بردن این عامل بیماریزای غذایی به وجود آمد. این سرمایه گذاری که در صنعت انگلستان بی سابقه بود با مداخله در تمامی مراحل تولید تا توزیع - از فارم تا مصرف کننده – در نظر دارد تا هرچه بیشتر اثرات این باکتری را در گوشت مرغ و طیور کاهش دهد . 
مسألۀ دیگری که صنعت مرغداری جهان را به چالش کشانده، شیوع انفولانزای مرغی است . 
طی هفتۀ اخیر، در سه فارم پرورش اردک ایالت "کرالا" هند انفولانزا گزارش و تأیید شده و 200 هزار پرنده نیز معدوم شده است . 
در کانادا و در منطقۀ British Colombia نیز دو مورد شیوع انفولانزا گزارش شده است. 
به دنبال اجرای تدابیر کنترلی برای عامل بیماریزای انفولانزای مرغی با ویروس H5N8 در هلند ، طی هفتۀ گذشته مورد جدیدی گزارش نشد و صنعت مرغداری این کشور اندکی به آرامش رسید. همچنین در کشورهای آلمان و انگلستان نیز طی هفتۀ گذشته موردی دیده نشد. 
در مصر 4 مورد انسان مبتلا به ویروس H5N1 گزارش شد که سه نفر آنها از بین رفتند و در چین نیز دو نفر مبتلا به ویروس H7N9 با وضعیت بحرانی گزارش شد.
به دنبال شیوع فراگیر انفولانزای طیور در آسیا و اروپا، "سازمان جهانی بهداشت دام" به تشدید نظارت و کنترل بیماریهای دامی در جهان تأکید و توصیه کرد .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com