صنعت کشاورزی و دامداری پتانسیل بالایی در اشتغال پایدار دارد

صنعت کشاورزی و دامداری پتانسیل بالایی در اشتغال پایدار دارد
فرماندار شهرستان سمنان گفت: صنعت کشاورزی و دامداری از پتانسیل بسیار بالایی در راستای تولید و اشتغال پایدار برخوردار است.
حسن سعدالدین صبح دوشنبه در جلسه پیگیری مشکلات تولیدکنندگان مجتمع گاوداری اعلاء سمنان، بر لزوم ساماندهی دامداری های سطح شهر و انتقال آنها به خارج از شهر در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی اشاره کرد.
وی با تشکر از زحمات تولید کنندگان و تاکید برحمایت از آنان در رفع مشکلات موجود در مسیر تولید در این بخش بیان داشت: صنعت دامداری و کشاورزی از پتانسیل بسیار بالایی در راستای تولید و اشتغال پایدار برخوردار است که تلاش بیشتر در این بخش رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت و عاملی مهم دردستیابی به خودکفایی و تثبیت اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی خواهد بود.
سعدالدین مشارکت و همراهی مدیران واحدهای تولیدی را در مدیریت مجتمع بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: مسئولان و دستگاه های مرتبط کاری نیز بر اساس امکانات و اعتبارات موجود باید در رفع مشکلات این مرکز تولیدی تلاش بیشتری داشته باشند.
رمضانعلی نوچه ناسار بخشدار مرکزی سمنان نیز در این جلسه با اشاره به بخشی از مشکلات این مجتمع بیان داشت: مدیران دستگاه ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که شاهد بهره برداری کامل از زیرساخت های اجراشده در این مجتمع باشیم.
صالحی به نمایندگی از اعضای هیئت مدیره مجتمع با تشکر از تلاشهای صورت گرفته و خدمات ارائه شده در مجتمع گاوداری اعلاء از سوی مدیران مرتبط گفت: این مجتمع از نظر ارائه خدمات و تسهیلات به تولیدکنندگان دارای مشکلاتی اعم از نیاز به آسفالت جاده دسترسی، روشنایی ورودی مجتمع، مشکلات قرنتینه دام، آب آشامیدنی، بیمه دامداران به عنوان کارفرما، درخواست واگذاری زمین برای متقاضیان جدید، و واگذاری بخشی از آب چاه مجتمع با توجه به کاهش دبی آب چاه در چند سال اخیر بدلیل خشکسالی های مستمر است.
در این جلسه که مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط نیز حضور داشتند در خصوص برخی از مشکلات مجتمع تصمیم سازی و برنامه ریزی لازم انجام شده که خط کشی جاده دسترسی از اعلا تا مجتمع و نصب علائم و چراغ راهنما در ورودی مجتمع، تخصیص اعتبار برای لکه گیری جاده مذکور، پیگیری توافق واگذاری جاده راه و ترابری، پیگیری بیمه دامداران از سوی تامین اجتماعی شهرستان، هماهنگی با نیروی انتظامی برای افزایش امنیت مجتمع و همکاری دامپزشکی در نظارت و قرنتینه دام، و مساعدت اعتباری جهاد کشاورزی و پیگیری گازرسانی در این بخش است.
مجتمع گاوداری اعلاء در سال 79در زمینی به مساحت 151 هکتار و با ظرفیت 9هزار راس گاو پرواری و با اعتبار هزینه ای معادل پنج میلیارد و 492 میلیون ریال و حفر یک حلقه چاه با دبی 123 لیتر آب در ثانیه و تامین برق از شبکه سراسری در 156 قطعه احداث شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com