ضرورت آموزش مرغداران در سالن‌های مرغداری

ضرورت آموزش مرغداران در سالن‌های مرغداری
آموزش مرغداران در سالن‌های مرغداری، راه حل مناسبی در زمینه کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان است.
پیام محبی، رئیس انجمن جامعه دامپزشکان ایران در همایش روز جهانی دامپزشکی اظهار کرد: با وجود اهمیت فراوان نقش دامپزشک در سلامت آحاد جامعه، اما حضور آنها دیده نمی شود.
وی با اشاره به اینکه بهداشت و تغذیه سالم ابتدایی ترین نیاز بشر است، افزود: نقش دامپزشکان در تحقق این موضوع و امنیت غذایی کشور بسیار پررنگ است.
محبی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان گفت: اگرچه نمی توان گفت که سال دیگر بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در واحدهای مرغداری را نداریم، اما با تفکر و مدیریت جدید به دنبال محدود کردن آن هستیم، چرا که سال گذشته معدوم سازی 25 میلیون قطعه مرغ تخم گذار رقمی معادل 2 هزار و 500 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
رئیس انجمن جامعه دامپزشکان آموزش مرغداران در سالن های مرغداری، ارتباط با دیگر کشورها و استفاده از تجارب قبلی را، راه حل مناسبی در زمینه کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی در آینده، رویکرد بهتری در زمینه مسائل اقتصادی خواهد داشت، بیان کرد: علم دامپزشکی کشور در منطقه حرف اول را می زند که انتظار می رود با استفاده از این دانش شاهد وضعیت بهتر صنعت دامپزشکی باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com