طرح تزریق واکسن نیوکاسل به طیور در ۱۴ شهرستان اصفهان اجرا شد

طرح تزریق واکسن نیوکاسل به طیور در ۱۴ شهرستان اصفهان اجرا شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت:باتوجه به شیوع بیماری ویروسی نیوکاسل در مرغداری‌های صنعتی اصفهان،طرح واکسیناسیون این مرغداری‌ها در مقابل بیماری به روش آشامیدنی در ۱۸ شهرستان اجرایی شد.
محمد کشتکار اظهار داشت: با توجه به اینکه خطر بروز نیوکاسل در مرغداری‌های صنعتی در سراسر کشور وجود دارد بنابراین طرح ملی واکسیناسیون نیوکاسل مقاوم به حرارت و به روش آشامیدنی در فاز اول همزمان در هشت استان کشور و از جمله اصفهان به اجرا در می‌آید.
وی بیان داشت: این طرح از شانزدهم آذرماه به مدت یکماه در مرغداری‌های صنعتی ۱۴ شهرستان استان اصفهان از جمله اردستان، برخوار، نایین، نطنز، دهاقان، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، سمیرم، شاهین شهر و میمه، خمینی شهر، کاشان، آران و بیدگل و اصفهان انجام می‌گیرد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به محدودیت بودجه این طرح تنها در ۱۴ شهرستان از ۲۳ شهرستان استان اجرایی می‌شود.
وی اعلام کرد: نیوکاسل بیماری ویروسی است که به شدت واگیردار است و با درگیر شدن مرغداری های صنعتی باعث ضرر و زیان‌های اقتصادی فراوانی به صنعت مرغداری می‌شود.
کشتکار گفت: با توجه به اینکه طیور بومی یکی از مخازن نگهداری و حفظ این ویروس است بنابراین برای مبارزه و کاهش درگیری طیور بومی با این ویروس، طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان اصفهان مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: برای واکسیناسیون در پرندگان انواع روش‌ها وجود دارد، که یکی از ساده‌ترین روش‌های واکسیناسیون که در عمل جواب بسیار خوبی از آن گرفته شده واکسینایسون به روش خوراکی است که باعث می‌شود ایمنی لازم را در بدن طیور ایجاد کند.
 
نظرات شما
  •  

    محرم اسرار گفت : ۹۴/۰۹/۲۳

    این نظر کارشناسی جناب معاون سلامت اداره کل دامپزشکی رو که روش اشامیدنی ساده ترین روشه ودر عمل از ان نتیجه بسیار خوبی گرفته شده باید با اب طلا نوشت و در سر در اداره کل نوشت و حتی در مراکز اکادمیک و بخصوص دانشگاهها اموزش داد
    در ضمن با وجود ارائه چنین نظرات کارشناسی باید منتظر قلع و قمع مرغداریها توسط ویروس نیوکاسل هم بود
    !!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com