طرح مسئله تقسیم جنگل بین دامداران، مشکل دار است

طرح مسئله تقسیم جنگل بین دامداران، مشکل دار است
عضو هیات مدیره جامعه جنگلبانی گفت: طرح مسئله تقسیم جنگل بین دامداران، مشکل دار و بدون پایه علمی، کارشناسی و فنی دقیق است.
مهندس کاظم نصرتی نصرآبادی با بیان این مطلب اظهار داشت: نظرات مطرح شده توسط رییس جمهور در مجلس، بدون منطق بود.
وی افزود: یا مشاوران رییس جمهور به وی کد غلط می دهند و یا اینکه برخی دامداران و افراد محلی در جاهایی این سخنان را مطرح کرده و رییس جمهور بر اساس آن در مجلس سخن گفته است.
عضو هیات مدیره جامعه جنگلبانی تاکید کرد: اصل بحث مطرح شده بوسیله رییس جمهور، انحرافی و غلط است.
وی گفت: وظیفه کف جنگل تولید علوفه نیست. وقتی جنگل تخریب شد و درختان کت زده (قطع پوست رویی درخت به منظور خشک شدن بخشی از شاخه ها و ورود نور به کف جنگل) شدند، علوفه در کف جنگل می روید.
نصرتی نصرآبادی ادامه داد: در حال حاضر جنگل های شمال ایران بکر نیست و به دلیل دخالت دامداران برای تولید علوفه در کف جنگل، دست خورده است.
وی بیان داشت: طرح خروج دام از جنگل، طرح موفقی بود، اما اگر اجرا می شد.
عضو هیات مدیره جامعه جنگلبانی اضافه کرد: در زاگرس جنگل ها حفاظتی است. با توجه به اجرای طرح های عمرانی متعدد، شخم و شیار در کف جنگل و حضور گسترده دامداران در این مناطق، نظم و نظام جنگل به طور کلی به هم ریخته است.
وی با اشاره به اینکه درخت بلوط سالانه بذر نمی دهد که بتوان از هر هکتار 6 میلیون تن بلوط برداشت کرد، گفت: بذری که روی زمین می ریزد باید در زیر درختان باقی بماند تا تجدید حیات طبیعی جنگل تضمین شود.
رییس جمهور در جلسه هفته گذشته خود با مجلسیان ادعا کرده بود که دامداران بهترین حافظان جنگل بوده و باید این عرصه ها را به آنان بازگردانده بود.
احمدی نژاد همچنین گفته بود که همه ساله در جنگل های بلوط کشور 6 میلیون تن بلوط تولید می شود که همه این تولیدات از بین می رود. در حالی که ایران سالانه 7 میلیون تن علوفه وارد می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com