عدم استفاده از مواد هورمونی در واحدهای مرغداری‌ خراسان رضوی

عدم استفاده از مواد هورمونی در واحدهای مرغداری‌ خراسان رضوی
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ یک از واحدهای مرغداری‌ خراسان رضوی از مواد هورمونی استفاده نمی‌کنند.
حسین صفرپور ظهر امروز در نشست خبری با تکذیب هرگونه شایعه در مورد استفاده از مواد هورمونی در مرغداری‌های خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی از جمله استان‌های تاثیرگذار در تولیدات مواد پروتئینی و لبنی است به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود تولید گوشت مرغ تا پایان امسال به بیش از 140 هزار تن برسد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر وجود پار‌ه‌ای مشکلات در ماه‌های اخیر مباحثی را در استان به وجود آورده است که برای رفع آن‌ها اقدامات مختلفی انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خراسان رضوی اخذ مصوبه خروج مرغ تخم‌گذار پایان دوره به خارج از استان به ویژه استان سیستان و بلوچستان را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: همچنین با توجه به سطح تولید گوشت مرغ در استان که مازاد بر نیاز است و همچنین کاهش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ در بازار فعلا از ورود مرغ زنده و گوشت مرغ از سایر استان‌ها به مقصد خراسان رضوی ممانعت به عمل می‌آید.
وی اضافه کرد: قیمت مرغ زنده به صورت روزانه یا هفته‌ای دوبار از سوی اتحادیه و انجمن مرغداران مرغ گوشتی اعلام و قیمت گوشت مرغ در بازار متناسب با قیمت مرغ زنده و افت کرایه حمل در بازار مشهد اعلام می‌شود.
صفرپور اعلام کرد: بحث صادرات مرغ به خارج از کشور در حال پیگیری است که تاکنون از خراسان رضوی 5 هزار تن مرغ به کشور عراق و پاکستان صادر شده است.
وی پیگیری زنجیره تولید برای سامان‌دهی تولیدات در خراسان رضوی را از دیگر اقدامات در این حوزه دانست و افزود: سه زنجیره تولید تاکنون به تهران معرفی شده که امید است با سامان‌دهی زنجیره‌ها این مشکل برطرف شود.

 
نظرات شما
  •  

    دکتر قاسم زاده گفت : ۹۳/۰۸/۲۸

    چرا مسئولی در این حد چنین اعلام غیر کارشناسانه ای میکند. طرز اعلام ایشان این موضوع را به ذهن میرساند که در استانهای دیگر هورمون استفاده میشود. اصلا مصرف چه هورمونی در مرغداری گوشتی امکان پذیر است؟ کدام هورمون در بازار وجود دارد؟ جز GnRH که در خروسهای پیر مرغ مادر و اجداد ممکن است بصور مقطعی مصرف شود که هیچ ضرری هم ندارد. این روزها که مرغدار نگون بخت از وزن گرفتن مرغش میترسد چه برسد بخواهد آنرا سنگین تر کند!!

    پاسخ...
  •  

    مرغدار تنها گفت : ۹۳/۰۸/۲۸

    با سلام خدمت دوستان
    آقای حسینی گل مدیر محترم سایت شما که همیشه پیشرو بودید تو حمایت از مرغدار خواهشا به افرادی مثل جناب صفرپور بفرمایید ما تا شما رو داریم احتیاج به دشمن نداریم تا مدیری مثل شمامیگه تو مرغداریهای خراسان هورمون استفاده نمیشه یعنی اینکه احتمالا تو بقیه استانها داره استفاده میشه ! اقا خواهشا اول برو سطح سوادت رو ببر بالابعدبگو هورمون بابا به پیر به پیغمبر تو این 19 سال اخیر که من مرغدارم همچین چیزی ندیدم جناب حسینی درباره این مساله یه متن خوب به خوبی خودت بذار تا اقایوم متوجه بشن.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار تنها گفت : ۹۳/۰۸/۲۹

    سلام شما فقط گزینش میکنید چیزی رو که به صلاحتون باشه وقتی یکی مثل اقای صفر پور رییس جهاد کشاورزی خراسان هم اشتباه میکنه باید نظرات ما منعکس بشه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com