عملکرد خوب صنعت مرغداری جهان در سومین فصل سال

عملکرد خوب صنعت مرغداری جهان در سومین فصل سال

 در طول 17 سال اخیر،عملکرد صنعت مرغداری در دومین فصل سال 2014 میلادی بسیار خوب بوده است . در واقع از اواسط سال 2012 میلادی ، عملکرد این صنعت رو به بهبودی رفت . اگرچه سود معاملات با اندکی کاهش مواجه بوده، اما همچنان بالاتر از عرف معمول است .

دلایل خوش بینی به صنعت مرغداری

دلایل متعددی در این خصوص عنوان شده که از آن جمله :

·        وجود رقابت و فشار کمتر از سوی بخش گوشت قرمز

·         کاهش بهای خوراک دام و طیور

·        افزایش سوددهی

·        رشد اقتصادی مصرف کننده

در واقع صنعت مرغداری از کاهش رقابت در بازار پروتئین و افزایش مصرف گوشت مرغ سود می برد . این افزایش تقاضا به همراه افزایش بهای فراورده های گوشت قرمز و نیز افت قیمت دانه های خوراکی، منجر به افزایش سوددهی صنعت مرغداری گشته است .

افت و کاهش در برآورد صادرات گوشت مرغ تنها شاخص منفی در این میان است . به دنبال تحریم واردات گوشت مرغ امریکا از سوی روسیه ، سازمان وزارت کشاورزی امریکا نیز رقم برآورد صادرات محصولات مرغداری امریکا را از 36 / 7 میلیارد پوند به 22 / 7 میلیارد پوند کاهش داد.

علیرغم تمام این احوال ، عملکرد این صنعت در بهترین حالت خود است و شرایط مثبت و خوب موجود در صنعت به خوبی عوامل منفی جزئی را می پوشاند.  

محدودیت جوجه کشی به همراه کاهش عرضۀ محصولات پروتئینی رقیب ، منجر به افزایش بهای محصولات مرغداری و سودآوری مرغداران در باقی ماندۀ سال 2014 و اوایل سال 2015 خواهد شد . 

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com