فراخوان تحریم خرید لبنیات، مصداق تشویش اذهان عمومی است

فراخوان تحریم خرید لبنیات، مصداق تشویش اذهان عمومی است
از آنجا که در کشور ما قوانینی برای مقابله با متخلفان وضع شده است، بهتر است مردم به جای پیش‌داوری و نخریدن محصولات لبنی به بهانه اعتراض، حل مسئله را به دولت واگذار کنند.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران ایران امروز با اعلام این مطلب گفت: دامدارانی که در محیط‌های با شرایط سخت اقدام به تولید می‌کنند، شایسته چنین رفتارهایی از سوی برخی از آحاد ملت نیستند که تحت تاثیر هیجان عمومی ایجاد شده، این محصول که با زحمت به دست می آید را نابود کنند.
سعید سلطانی‌سروستانی افزود: شایعه اخیر که درباره افزودن روغن پالم به‌صورت جامد به شیر اعلام شده است، کاملاً بی‌اساس بوده، زیرا در صورت وارد کردن روغن پالم به شیر و به دلیل جامد بودن، لایه زردرنگی بر روی شیر به‌وجود می‌آورد که از لحاظ فیزیکی شکیل نبوده و بازارپسندی محصول را کاهش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این روغن جامد را به‌صورت مایع وارد شیر کنیم به دستگاه‌های هموژیناتور نیاز است که هزینه‌های گزافی را به صنعت تحمیل می‌کند.
سلطانی‌سروستانی ادامه داد: پیش از آنکه دامدار محصولش را به کارخانه‌های صنایع لبنی تحویل دهد، باید ساعت‌ها منتظر بماند تا 9 آزمایش برای سلامت و کیفیت این محصول انجام شود و نتایج آن به اثبات برسد.
وی تصریح کرد: اگر بر حسب مورد در یک دامداری و به‌دلیل شست‌وشوی تانکر حمل شیر ثابت شود که آب در محصول وجود دارد، علاوه بر پرداخت جریمه، از دریافت شیرخام توسط کارخانه‌ها نیز منع می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که دامدار نمی‌تواند تخلفی مرتکب شود.
یک میلیون و 400 هزار دامدار را نمی‌توان با ادعای کلی یک نفر محکوم کرد
مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران ایران یادآور شد: کشور جمهوری اسلامی ایران دارای قانون است و هر متخلف باید تحویل قانون شود؛ بنابراین مردم نمی‌توانند به‌خاطر شایعه‌ای که صحت ندارد، خرید کل محصولات لبنی را تحریم کنند.
سلطانی‌سروستانی تأکید کرد: بیش از یک‌هزار کارخانه لبنی و فروشنده محصولات سنتی در کشور وجود دارد که در سلامت کامل کار می‌کنند.
وی اظهار داشت: یک میلیون 400 هزار دامدار و یک‌هزار و 100 واحد صنفی فعال در بخش لبنیات را نمی‌توان به‌خاطر ادعای یک نفر محکوم کرد.
سلطانی‌سروستانی درباره کمپین خودجوشی که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر جلوگیری از خرید تولیدات لبنی در روزهای خاصی از مردادماه در کشور به اشتراک گذاشته می‌شود، گفت: انتشار چنین مطالبی تشویش اذهان عمومی است و تنها باعث نگرانی مردم خواهد شد؛ بنابراین بهتر است که مردم حل چنین مشکلاتی را به دولت واگذار کنند تا با روش‌های قانونی اقدامات لازم صورت گیرد.
وی درباره تولید شیر و تحویل روزانه آنها به کارخانه‌های فرآوری، افزود: دامدار ناگزیر است تحت هر شرایطی، شیر خام را تحویل کارخانه‌ها دهد، زیرا امکان نگهداری این محصول برای روزهای آینده وجود ندارد و تنها در صورت تحویل نگرفتن کارخانه‌ها به بهانه پر بودن موجودی، دامدار ناگزیر باید شیر خود را دور بریزد.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران در پایان از مردم خواست که به شایعه‌های دور از ذهن توجه نکنند و بدانند که دامداران کشور برای سلامت مردم و جلوگیری از هزینه‌های ناشی از کاهش مصرف فرآورده‌های لبنی، همواره در تلاش هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com