فعالیت 38 واحد مرغداری در لنگرود

فعالیت 38 واحد مرغداری در لنگرود
مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از فعالیت 38 واحد مرغداری این شهرستان خبر داد و گفت: سالانه بالغ بر 12 هزار و 500 تن مرغ تولید می‌شود.
رمضان بهشتی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه یک واحد مرغداری گوشتی در گالش‌کلام این شهرستان با اشاره به اینکه میزان اعتبار این شهرستان در سال گذشته 6 میلیارد و 125 میلیون تومان بود، گفت: ما توانستیم با پرداخت 115 درصد از اعتبارات یعنی 7 میلیارد و 200 میلیون تومان، رتبه نخست را در سطح گیلان به دست آوریم.
رمضان بهشتی، تعداد مرغداری‌های شهرستان لنگرود را 38 واحد ذکر کرد و افزود: در طول سال، پنج دوره تولید وجود دارد و در هر دوره بالغ بر یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌شود.
وی، به تولید سالانه 5 میلیون قطعه مرغ در لنگرود اشاره کرد و متذکر شد: بالغ بر 12 هزار و 500 تن مرغ به ارزش اقتصادی 55 میلیارد تومان در این شهرستان تولید می‌شود.
این مسئول، لنگرود را از نظر تولید گوشت مرغ در رتبه سوم و چهارم در سطح استان عنوان کرد.
وی، خاطرنشان کرد: طرح توسعه مرغداری مذکور در ابتدا با ظرفیت 5 هزار جوجه‌ریزی فعالیت خود را آغاز کرد که با دریافت 210 میلیون تومان تسهیلات از محل طرح توسعه کشاورزی و 200 میلیون تومان آورده شخصی ظرفیت مرغداری را به 20 هزار قطعه افزایش داد.
به گفته بهشتی، این مرغداری با زیربنای یک‌هزار و 500 متر مربع و 4 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه برای تعداد چهار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
فرماندار لنگرود نیز در مراسم مذکور یکی از مشکلات اساسی جوانان را یافتن شغل مناسب و کسب درآمد است و اظهار کرد: شغل مناسب جوانان را از افتادن در گرداب آسیب‌های اجتماعی نجات می‌دهد.
کمال محمدبیگی، به فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت‌های تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: کار آفرینی و اهتمام برای اشتغال جوانان نوعی عبادت و مجاهدت است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com