فعالیت 650 واحد مرغداری در کردستان

فعالیت 650 واحد مرغداری در کردستان
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از فعالیت 650 واحد مرغداری در این استان خبر داد و گفت: کردستان هم اکنون یکی از قطب های اصلی کشور در این بخش به شمار می رود.
ابراهیم حسن نژاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته 650 واحد مرغداری در استان کردستان به صورت فعال وجود دارند و از این حیث کردستان یکی از مناطق توانمند کشور در این بخش به شمار می رود.
وی ادامه داد: در کنار فعالیت 650 واحد مرغداری در استان کردستان، چرخه صنعت طیور استان کردستان نیز ایجاد شده است و با توجه به فعالیت های صورت گرفته برای تکمیل کردن این چرخه کردستان به عنوان الگوی سایر مناطق و استان های کشور مطرح شده است.
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به دیگر ظرفیت های این استان اشاره کرد و یادآور شد: کردستان به رغم محدودیت های که دارد در بخش کشاورزی یکی از مناطق با ظرفیت در سطح کشور به شمار می رود و به همین دلیل باید میزان سرمایه گذاری ها در این بخش با افزایش بیشتری مواجه شود.
وی به اجرایی کردن طرح های مختلف برای توسعه بخش کشاورزی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حوزه باغات اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح توسعه 40 هزار هکتاری باغات استان کردستان تصویب شد و هم اکنون با استفاده از تسهیلات مختلفی این طرح دنبال می شود.
حسن نژاد گفت: در کنار این مهم در بخش صنایع لبنی نیز 13 کارخانه شیر مدرن در استان کردستان راه اندازی شده است که ایجاد این میزان صنایع در حوزه شیر زمینه را برای جذب 250 هزار تن شیر در استان کردستان فراهم کرده است.
وی به ایجاد 11 نهالستان در سطح استان کردستان به عنوان دیگر اقدام صورت گرفته در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: زمینه و فضا برای توسعه طرح های کشاورزی در این بخش در استان کردستان وجود دارد و انتظار می رود که با تلاش بیشتر و همچنین اختصاص اعتبارات مناسب در این بخش شاهد رشد بیشتری باشیم.
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در حالی که در سال 83 رقمی بالغ بر 630 هزار تن محصولات زراعی در استان کردستان تولید می شد که خوشبختانه هم اکنون این میزان در استان به بیش از یک میلیون و 700 هزار تن افزایش پیدا کرده است.
وی به تولید 320 هزار تن محصولات دامی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: همچنین در استان کردستان هم اکنون بالغ بر 270 هزار تن محصولات باغی تولید می شود که البته در این بخش استان ظرفیت های خوبی در اختیار دارد می توان این بخش و سایر بخش های کشاورزی را در کردستان توسعه داد.
در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تقدیر از خدمات 10 ساله ابراهیم حسن نژاد، کریم ذالفقاری از نیروهای شاغل در این سازمان به عنوان رئیس جدید انتخاب و معرفی شد.
کریم ذالفقاری پیش از این به عنوان مدیر کل شیلات استان کردستان و مدیر آب، خاک و امور مهندسی جهاد کشاورزی استان فعالیت کرده است و رئیس سابق جهاد کشاورزی کردستان نیز از این پس به عنوان مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی منصوب شده و فعالیت می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com