فعالیت 699 واحد مرغداری گوشتی در گیلان

فعالیت 699 واحد مرغداری گوشتی در گیلان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت بالغ بر 699 واحد مرغداری گوشتی در این استان خبر داد.
مختار مهدی‌زاده عصر امروز در مراسم افتتاح یک واحد مرغداری گوشتی در روستای «فتمه‌سر» این شهرستان، اظهار کرد: صومعه‌سرا از شهرستان‌های مطرح و موفق در تولید مرغ گوشتی استان است.
وی تصریح کرد: اکنون بالغ بر 149 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید سه میلیون و 450 هزار قطعه در هر دوره در صومعه‌سرا دایر است.
فعالیت 699 واحد مرغداری گوشتی در گیلان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت واحدهای مرغداری گوشتی این استان، افزود: اکنون 699 واحد مرغداری گوشتی گیلان با همکاری بخش خصوصی در حال فعالیت است.
وی، ظرفیت تولید مرغداری‌های مذکور در گیلان را بالغ بر 14 میلیون و 100 هزار قطعه عنوان کرد و ادامه داد: هر یک از این مرغداری‌ها سالانه در پنج دوره زمانی مختلف جوجه‌ریزی می‌کنند.
احداث 100 واحد مرغداری گوشتی جدید در گیلان
به گفته مهدی‌زاده، تا پایان سال جاری ظرفیت مرغداری‌های گیلان افزایش می‌یابد.
وی از احداث و بهره‌برداری حدود 100 واحد مرغداری گوشتی در گیلان خبر داد و اذعان کرد: این تعداد از واحدهای مرغداری تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید 100 واحد مرغداری در حال احداث مذکور بالغ بر 2 میلیون قطعه در هر دوره زمانی است.
وی با اشاره به شرایط تخصیص اعتبار به واحدهای مرغداری گوشتی استان، متذکر شد: داشتن مجوز احداث و پیشرفت فیزیکی 30 تا 50 درصدی شرط تخصیص اعتبار به مرغداری‌های گوشتی گیلان است.
تخصیص 57 میلیارد تومان اعتبار به بخش دام و طیور گیلان
وی، گیلان را جزو استان‌های برتر کشور در امر کشاورزی ذکر کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر 117 میلیارد تومان به بخش کشاورزی گیلان اختصاص یافت.
مهدی‌زاده تصریح کرد: از مجموع اعتبار سال گذشته جهاد کشاورزی گیلان بالغ بر 57 میلیارد تومان به بخش دام و طیور اختصاص یافته است.
در چهارمین روز از هفته دولت در صومعه‌سرا سد انحرافی منطقه «مناره بازار» این شهرستان با 190 میلیون تومان اعتبار با هدف بهبود در آبرسانی و تأمین آب 400 هکتار از مناطق روستایی صومعه‌سرا به بهره‌برداری رسید.
اباتر، مناره بازار، لشمردمخ، چکوور، فتمه‌سر و کلیدبر روستاهای مشمول پروژه مذکور هستند.
همچنین امروز طرح ویزیت رایگان اهالی روستای «سه‌سار» صومعه‌سرا با همکاری مرکز بهداشت و درمان این شهرستان برای ارتقای فضای بهداشتی و درمانی روستاییان انجام شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com