قاچاق دام از آذربایجان غربی به خارج از کشور به صفر رسید

قاچاق دام از آذربایجان غربی به خارج از کشور به صفر رسید
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: میزان قاچاق دام زنده از این استان به کشورهای همجوار در سالجاری کاهش چشمگیری یافته و به صفر رسیده است.
کامیار داهیم افزود: از بین رفتن پدیده قاچاق دام در این استان مرزی با اتخاذ سیاست های به موقع مسوولان در زمینه ارایه مجوزهای لازم برای صادرات دام و طیور از این استان به خارج از کشور به وجود آمد.
وی اضافه کرد: در همین راستا از سوی وزارت جهاد کشاورزی مجوز لازم برای صادرات سالانه 500 هزار راس دام کوچک و 25 درصد طیور مازاد استان اخذ شده و هم اکنون در حال اجراست.
داهیم اظهار کرد: به استانداری آذربایجان غربی نیز پیشنهاد شده است در راستای ساماندهی قاچاق دام با کشورهای همجوار تفاهمنامه های دوجانبه منعقد شود تا برهمین اساس تردد دامها تا عمق 40 کیلومتری مورد کنترل قرار گیرد .
وی گفت: در زمینه صادرات هم اکنون از طریق شهرهای مرزی سردشت، ماکو و خوی به کشورهای همجوار دام صادر شده و پیش بینی شده به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز سالانه 500 هزار راس دام زنده صادر شود.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: سلامت و کیفیت مطلوب گوشت استحصالی از دام های شمال استان موجب رغبت مصرف کنندگان کشورهای عربی به استفاده از گوشت گوسفندان این منطقه شده است .
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ظرفیتهای بالایی در عرصه مرغداری و کشتارگاه های مرغ دارد، گفت: کارشناسان روسی از ظرفیتهای استان در این زمینه بازدید کرده اند و پتانسیل های استان در این زمینه مورد پذیرش آنان بوده است.
داهیم با بیان اینکه در آذربایجان غربی روزانه 200 تن مرغ تولید می شود که 70 درصد مرغ تولیدی در داخل استان و بقیه به سایر استانها برای مصرف صادر می شود، اظهار کرد: بزودی قرار است قراردادی در مورد صادرات مرغ استان به کشور روسیه انجام شود.
آذربایجان غربی دارای یکهزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری نخجوان است و به عنوان یکی از مهمترین پایانه های صادراتی کشور به شمار می رود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com