قزوین ظرفیت تولید محصولات پروتئینی برای صادرات به عراق را دارد

قزوین ظرفیت تولید محصولات پروتئینی برای صادرات به عراق را دارد

به گزارش فارس از قزوین، نیازعلی ابراهیمی پاک صبح امروز در جلسه هماهنگی نمایشگاه کربلا که در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین سالیانه ظرفیت تولید 70 تا 80 هزار تن گوشت مرغ را دارد که در حال حاضر 45 هزار تن تولید می‌شود و می‌توان مازاد آن را به خارج از کشور صادر کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی به ویژه گوشت مرغ باید با برنامه‌ریزی مطلوب اقدام به تولید مرغ با وزن و سایز مناسب کرد.
ابراهیمی‌پاک با اشاره به توانمندی‌های این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی اظهار داشت: در زمینه تولید شیر نیز مازاد بر تولید داریم که با تدوین برنامه جامع تولید می‌توان بستر صادرات محصولات کشاورزی و دامی را به خارج از کشور فراهم کرد.
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی استان قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: با ایجاد پایانه محصولات کشاورزی می‌توان زمینه صادرات این محصولات را به خارج از کشور فراهم کرد.
مجید کورش‌زاده افزود: با توجه به توانمندی‌ها و شرایط ویژه استان کربلا، سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند برای تولیدکنندگان و بهره‌برداران سود اقتصادی مطلوبی داشته باشد.
وی اضافه کرد: ارائه کالای مناسب و با کیفیت، شناساندن محصول و همچنین فروش محصولات کشاورزی مهمترین ابعاد برای عرضه محصول در نمایشگاه کشور عراق و کربلای معلی است.
کوروش‌زاده بر لزوم فعالیت بیشتر شرکت‌های بازرگانی برای توسعه همکاری تاکید کرد.
در این جلسه بر صادرات محصولات کشاورزی به کشور عراق و شهر کربلای معلی، امکان عرضه مستقیم محصول توسط صادرکنندگان و شرکت‌کنندگان در کوتاه و بلندمدت، رعایت ضوابط کمی و کیفی صادرات محصولات کشاورزی و تولید و ترویج تولید مرغ با وزن و سایز مناسب در بین تولید‌کنندگان برای صادرات تاکید شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com