مجوز صادرات دام سبک زنده از گمرکات هرمزگان بدون اخذ عوارض صادراتی صادر شد

مجوز صادرات دام سبک زنده از گمرکات هرمزگان بدون اخذ عوارض صادراتی صادر شد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان گفت: با پیگیری های استاندار هرمزگان مجوز صادرات دام سبک زنده از طریق گمرکات و بدون اخذ عوارض صادراتی صادر شد.
عزیزالله کناری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، از لغو اخذ عوارض گمرکی برای صادرات دام زنده سبک خبر داد و بیان داشت: مجوز صادرات دام زنده سبک از مرزهای استان هرمزگان در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق و از طریق رفع موانع و مشکلات پیش رو و تسهیل کردن مسیر تجارت فرامرزی و همچنین کمک به اقتصاد ساحل نشینان با پیگیری های استاندار هرمزگان در مرداد ماه سال جاری صادر شد.
وی ادامه داد: از آن جا که موضوع اخذ عوارض 60 درصدی صادرات، مانع محقق شدن این مجوز شده بود، با پیگیری استاندار هرمزگان و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، از این پس گمرکات اجرایی با رعایت سایر مقررات و تشریفات از جمله ضوابط دامی و قرنطینه ای و بدون اخذ عوارض صادراتی نسبت به صدور محموله های دام سبک زنده در اسرع وقت اقدام خواهند کرد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان افزود: این مجوز با هدف جلوگیری از قاچاق و خروج غیرقانونی دام سبک زنده و نژاد ژنتیک و اصیل ایرانی و همچنین قانونمند شدن افراد فعال در این زمینه اخذ شده است.
کناری تصریح کرد: صادرات این دام ها جزء کالاهای مجاز مشروط است که باید با مجوز دامپزشکی و رعایت ضوابط دامی و قرنطینه ای صورت گیرد که لازم است تا در این خصوص اقدامات لازم در شهرستان های استان هرمزگان انجام شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com