مجوز همکاری جهاد کشاورزی با مغولستان در زمینه قرنطینه دام ابلاغ شد

مجوز همکاری جهاد کشاورزی با مغولستان در زمینه قرنطینه دام ابلاغ شد
معاون اول رئیس جمهوری تصویبنامه هیات وزیران برای اجازه دولت به جهاد کشاورزی برای مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه بین ایران و مغولستان و همکاری در زمینه قرنطینه دام و خدمات دامپزشکی را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.
اسحاق جهانگیری، این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های جهادکشاورزی و امور خارجه ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،برپایه این مصوبه، وزارت جهادکشاورزی مجاز است با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهوری (امور توافق های بین‌المللی) و وزارت امور خارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مغولستان درخصوص همکاری در زمینه قرنطینه دام و خدمات دامپزشکی در چارچوب تأیید شده، ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.
وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران (سازمان دامپزشکی کشور) و وزارت غذا و کشاورزی مغولستان (آژانس دامپزشکی و به نژادی دام)، مراجع صلاحیتدار برای اجرای این موافقت نامه می‌باشند.
بر پایه این موافقتنامه، طرفهای متعاهد نسبت به ارتقاء همکاری های دو جانبه بین مراکز تحقیقاتی و علمی خود در زمینه کنترل، پیشگیری و ریشه‌کنی بیماری‌های مندرج در کتاب های کد ( طبق توافق دو طرف ) تلاش خواهند کرد و نتایج و اطلاعات به دست آمده از آن را بدون رضایت طرف متعاهد دیگر در اختیار طرف ثالث نخواهند گذاشت. همچنین در صورت درخواست، کمکهای متقابل را براساس ترتیبات دو جانبه بعدی به یکدیگر ارائه خواهند کرد.
از مهم ترین بندهای این موافقتنامه این است که طرفهای متعاهد به بررسی و در صورت امکان همکاری در زمینه توسعه خدمات قرنطینه دامی و دامپزشکی، آموزش متخصصان، ارائه وسایل آزمایشگاهی، تشخیص و تحقیق، همچنین تولیدات و عرضه داروهای دامپزشکی متعهد خواهند بود. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com