مشکلات دامداران و دامپروری سیستان مورد بررسی قرار می‌گیرد

مشکلات دامداران و دامپروری سیستان مورد بررسی قرار می‌گیرد
مشکلات دامداران و دامپروری سیستان، با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رأس هیئتی متشکل از مدیران ارشد سازمان، به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.
مهدی خلج تاکنون از مرکز تحقیقات دام شهرستان زهک، کشتارگاه صنعتی محمدآباد، مراکز موقت قرنطینه دام سیستان، بازارچه مرزی میلک هیرمند و دامداری‌های بومی منطقه سیستان بازدید به عمل آورده است.
وی در این سفر با فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی منطقه سیستان در زمینه بررسی و حل مشکلات دامداران و واردات دام از طریق مرزهای منطقه سیستان دیدار می‌کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع مسئولان ستادی و روسای ادارات دامپزشکی سیستان و بلوچستان، نقش دامپزشکی را در تامین بهداشت و سلامت سرمایه‌های دامی منطقه و کشور حساس و حیاتی دانست.
خلج در این جلسه اظهار کرد: اگر مقررات و ضوابط دامپزشکی در این منطقه از کشور به درستی و دقیق اعمال و اجرا شود، کشور از خطرات احتمالی بروز بیماری ایمن شده و کوتاهی در این امر کل کشور را تحت تاثر قرار داده و بهداشت و سلامت سرمایه‌های دامی و انسانی به خطر می‌افتد.
وی گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در مجموعه دامپزشکی استان، تلاش‌های دامپزشکی را با توجه به مرزی بودن استان، در تولید اشتغال و تامین امنیت غدایی بسیار ارزشمند و مهم عنوان کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با هیئت همراه و مدیران استانی در این سفر به بررسی مشکلات دامداران و دامپروری منطقه سیستان می‌پردازد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com