مصرف گوشت قرمز استان البرز سالانه حدود 30 هزار تن است

مصرف گوشت قرمز استان البرز سالانه حدود 30 هزار تن است
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: مصرف گوشت قرمز استان البرز سالانه حدود 30 هزار تن است.
سید اصغر برایی نژاد ، اظهار داشت: اگر بر اساس سرانه مصرف هر نفر 12 کیلوگرم گوشت قرمز مصرف کند این میزان برای جمعیت البرز 30 هزار تن در سال است که بر اساس آمار جهاد کشاورزی البرز میزان تولید گوشت قرمز نیز 30 هزار تن است.
وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار گوشت دولت مصوبه دارد، اضافه کرد: در برخی از مواقع برای تنظیم بازار از برخی کشورها گوشت وارد می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: اکثر گوشت های وارداتی ما از برزیل، استرالیا، نیوزلند است که اکثر گوشت های وارداتی پاکستان و هند برای مصارف صنعتی است.
برایی نژاد تصریح کرد: طبق قانون در رستوران و غذاخوری ها در خصوص نگهداری فرآورده ای دامی حق نظارت داریم که به صورت مستمر و دقیق بر این مراکز نظارت و کنترل می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه‌ هیچ موردی از انتقال تب کریمه کنگو از طریق حیوانات خانگی گزارش نشده است، اضافه کرد: گوسفند و گاو در صورتی که آلوده به کنه ای باشند ناقل ویروس خواهد بود.
مدیر کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در دو سال اخیر در استان البرز نداشته ایم، افزود: سامانه یکپارچه ملی قرنطینه در کشور فعال است که به خوبی بر دام و طیور کل کشور نظارت و کنترل دارد.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com