معرفی نژاد جدید مرغ کنیایی

معرفی نژاد جدید مرغ کنیایی

کنیا- موسسه تحقیقات صنایع کشاورزی کنیا به نام KARI یک نژاد جدید مرغ را به بازار معرفی کرد که بازدهی گوشت و تخم مرغ بیشتری دارد و در محوطه آزاد قابل پرورش است .

بر اساس این تحقیقات که در مجله " کشاورزان و دامداران ارگانیک " در آفریقا به چاپ رسید ، این نژاد جدید با شرایط سخت آب و هوایی این کشور انطباق پذیر است و اگر در شرایط مساعد قرار گیرد هر مرغ بین 280 – 220 تخم مرغ در سال تولید می کند که البته به سیستم مدیریتی و نحوه نگهداری از آن بستگی دارد.

طبق تحقیقات ،این جوجه با 2 / 6 کیلوگرم تغذیه ای که در طول 5 ماه می شود و با مراقبت های خوب مرغداری به مرغی با وزن 5 / 1 کیلوگرم تبدیل می شود و جوجه خروسی که طی همین دوره با 8 / 6 کیلوگرم خوراک تغذیه می شود به وزنی تا بالای 10 / 2 کیلوگرم می رسد و به منظور تولید مطلوب تخم مرغ ، یک مرغ از این نژاد در روز 122 گرم تغذیه می شود .

یکی از محققین موسسه KARI  اذعان دارد قابلیت این نژاد در انطباق با شرایط سخت و دشوار ، این پرنده را برای پرورش در مناطق خشک و بی آب و یا کم آب ، مناسب و مطلوب می سازد .

به منظور تامین تقاضاهای داخلی کشور از این نژاد ، موسسه KARI  یک دستگاه جوجه کشی جدید با ظرفیت 35 هزار تخم مرغ تهیه کرده است .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com