ممنوعیت صادراتی محصولات کشاورزی کارشناسی نیست

ممنوعیت صادراتی محصولات کشاورزی کارشناسی نیست
مشاور عالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: ممنوعیت صادرات محصولات بخش کشاورزی کارشناسی نبوده و به این بخش و فضای کسب و کار زیان وارد می‌کند.
داوود شعبانلو ، افزود: یکی از مهم‌ترین ابزار و راهکارهای حمایت از تولید ملی تسهیل صادرات بخصوص در زمینه محصولات بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: توانایی دستیابی به بازارهای جهانی یک امتیاز بزرگ برای کشورها محسوب می‌شود که کشور ما نیز نباید آن را از دست بدهد.
این فعال اقتصادی با اشاره به ممنوع نمودن صادرات محصولات کشاورزی استراتژیک گفت: باید اجازه داد محصولات استراتژیک مانند گندم نیز صادر شوند؛ زیرا اگر بازار محصولات استراتژیک به سطح معناداری برسد می‌توان برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای افزایش تولید این نوع محصولات انجام داد.
شعبانلو افزود: کاهش صادرات با وضع قوانینی مانند محدودیت و ممنوعیت صادراتی یا صادرات به شرط تعرفه کاهش سهم ایران در بازار‌های جهانی را به دنبال دارد؛ این در حالی است که برای دستیابی مجدد به این بازارها باید تلاش و هزینه بسیاری صرف شود.
وی با اشاره به ایجاد تغییراتی در ممنوعیت صادراتی محصولات کشاورزی پیرامون اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی هشدار داد و یادآوری کرد: صادرات محصولات ایرانی بخصوص محصولات کشاورزی در افزایش ارزش افزوده و تولیدات ناخالص ملی اثرگذار است و نمی‌توان با حذف محصولاتی که دارای قابلیت رقابت در بازارهای جهانی هستند دستاوردی داشت.
مشاور عالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان ادامه داد: می‌توان با افزایش صادرات تولید را نیز متناسب با آن و با توجه به تقاضا افزایش داد این امر ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی و تولید ملی در گرو افزایش صادرات بخصوص در زمینه محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: صادرات می‌تواند توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین توسعه صادرات و تسهیل ابزارهای صادراتی باید در اولویت قرار گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com