موردی از آنفلونزای پرندگان و تب کریمه کنگو دیده نشد

موردی از آنفلونزای پرندگان و تب کریمه کنگو دیده نشد
به گزارش فارس، سید اصغر برائی نژاد مدیرکل دامپزشکی استان تهران امروز در نشست خبری گفت: اداره کل دامپزشکی استان تهران در مورد بیماری‌های مختلف دام و طیور به طور دائم پایش و مراقبت لازم را به صورت لحظه به لحظه در استان انجام می‌دهد.
وی افزود: تا به امروز در واحدهای صنعتی و سنتی دام و طیور هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان و بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گزارش نشده است.
برائی نژاد با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ماه رمضان اظهارداشت: این طرح زنجیره‌ای نظارت بر کار کشتارگاه‌ها، بسته‌بندی، حمل و نقل و عرضه را انجام می‌دهد.
وی بیان داشت: اداره کل منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های حاکمیتی به منابع مالی نیاز دارد که در این زمینه برای افزایش طرح‌های نظارتی با مشکل منابع مالی مواجه هستیم.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران اظهارداشت: از یک هفته قبل که طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ماه مبارک آغاز شد از 950 مورد بازدید از مغازه‌ها و خودروهای حمل گوشت حدود یک تن گوشت قرمز ضبط و معدوم‌سازی شده است.
وی افزود: همچنین در راستای اجرای این طرح 900 کیلوگرم مرغ، 45 کیلوگرم ماهی، یک تن آلایش مرغ (جگر، سنگدان و ...) و 460 کیلوگرم آلایش دامی (دل، جگر، کله و پاچه و ...) در سطح شهر تهران معدوم شده است.
برائی نژاد با بیان اینکه موارد ضبط شده بیش از موارد معدوم‌ شده است، اظهارداشت: در صورت تخلف دفعه اول محموله معدوم و در صورت تکرار متخلف به مراجع قضایی معرفی و براساس حکم مرجعع قضایی پلمپ مغازه یا وسیله حمل و نقل انجام می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران اظهارداشت: اگر فردی مرتکب 3 مورد تخلف شده و مرجع قضایی تخلف را ثابت کند با حکم مرجع قضایی جواب کسب فرد متخلف باطل می‌شود.
در ادامه این نشست، برائی نژاد اظهارداشت: در طرح تشدید نظارتهای بهداشتی ماه مبارک رمضان در استان تهران از بیش از 5 هزار واحد عرضه محصولات خام دامی بازدید به عمل می‌آید.
برائی نژاد تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزار 317 مورد بازدید در کل استان تهران توسط یگان‌های ویژه اداره کل دامپزشکی انجام شده که از این تعداد 220 مورد ارجاع به دادگاه و مقام قضایی صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین بیش از 6 تن معدوم سازی محصولات خام دامی و بیش از 1600 کیلوگرم ضبط در کل استان تهران صورت گرفته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com