نگاهی به مشکلات دامداران خوزستان

نگاهی به مشکلات دامداران خوزستان
رییس اتحادیه دامداران خوزستان گفت:‌ دامداران خوزستان با مشکلاتی مواجه هستند و انتظار داریم مسوولان متولی به این مشکلات توجه کنند.
عبدالخالق سبحانی اظهارکرد: در حال حاضر عمده مشکل دامداران، مشکل علوفه است و قیمت علوفه بسیار گران شده است.
وی افزود: قبلا قیمت هر کیلو جو 560 تومان بود که قیمت آن به کیلویی 900 تومان رسیده است. همچنین‌ قیمت سبوس دولتی کیلویی 272 تومان بود که اخیر قیمت آن تغییر کرده اما هنوز ابلاغ نشده است.
سبحانی تصریح‌کرد: ‌نظارت در زمینه قیمت سبوس کم و کم‌رنگ شده است؛ وقتی قیمت گندم دولتی است پس نرخ سبوس هم باید دولتی و مناسب باشد.
وی‌ ادامه‌داد: سهمیه سبوس‌ دولتی استان جهت دامداران امسال حدود 6 هزار تومان بود که این سهمیه دریافت شده است. تاکنون 50 درصد سهمیه‌های خرداد و تیرماه عرضه شده و در زمینه سهمیه مردادماه نیز هنوز خبری نیست.
رییس اتحادیه دامداران خوزستان افزود: همچنین دامداران درباره قیمت جدید شیر و وضعیت یارانه آن در بلاتکلیفی قرار دارند و کارخانجات نیز در زمینه قیمت جدید مصوب، مشکل دارند که انتظار داریم هر سریعتر این مساله تعیین تکلیف شود.
سبحانی تصریح‌کرد: ‌قیمت گوشت قرمز هم ثابت مانده و ما شاهد انباشتگی گوشت گاو و گوساله روی دست دامدار هستیم زیرا مصرف و قدرت خرید مردم کم است و انتظار داریم این مساله با برنامه‌هایی همچون صادرات جبران شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com