همکاری نکردن دامداران با اکیپ های واکسیناسیون موجب شیوع مجدد تب برفکی می شود

همکاری نکردن دامداران با اکیپ های واکسیناسیون موجب شیوع مجدد تب برفکی می شود
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در مورد همکاری نکردن دامداران با اکیپ های واکسیناسیون در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی هشدار داد و گفت: این کار موجب شیوع مجدد بیماری تب برفکی در بین دام استان می شود.
امیرحسین بهداد در حاشیه نشست مدیران منطقه 4 دامپزشکی کشور در تبریز اظهار کرد: در حال حاضر بیماری تب برفکی در استان تحت کنترل است و واکسن هم به میزان کافی در استان وجود دارد، اما اگر دامداران در فاز دوم طرح واکسیناسیون همکاری و استقبال نکنند، همان تلفاتی را که در چند ماه گذشته داشته ایم، در آبان ماه سال جاری نیز شاهد آن خواهیم بود.
وی به دامداران و روستائیان توصیه کرد به خاطر بهای ناچیز واکسن که برای هر راس گاو حدود 30هزار ریال است دام های خود را در معرض خطر و خسارت بیشتر قرار ندهند و با واکسیناتورهای این اداره همکاری های لازم را انجام دهند.
دکتر داریوش جهان پیما مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی، واکسیناسیون فقط بر روی جمعیت دام سنگین انجام می شود و واکسن کافی برای این طرح وجود دارد.
در این نشست مسائل و معضلات مربوط به حوزه دام بویژه واکسیناسیون تب برفکی در فاز اخیر، مشکلات و موانع اجرای طرح، میزان شیوع بیماری بروسلوز، پایین بودن تعرفه واکسیناسیون بخش غیردولتی، کمبود واکسن های استراتژیک، عدم تامین به موقع غرامت دام های راکتورسل و بروسلوز و عدم همکاری مناسب دامداران در بحث واکسیناسیون تب برفکی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com