هیچ‌ کمبودی در عرضه گوشت قرمز و سفید وجود ندارد

هیچ‌ کمبودی در عرضه گوشت قرمز و سفید وجود ندارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هیچ‌گونه کمبودی در عرضه گوشت قرمز و سفید وجود ندارد و جهاد کشاورزی نیز بودجه‌ریزی خود را در اسفند و فروردین ماه 25 درصد افزایش داده است.
ارژنگ عزیزی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل در مورد تنظیم بازار ایام پایانی سال اظهار داشت: انتظار داریم از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شفاف به مردم صورت بگیرد تا خود اهالی استان از خرید مازاد مایحتاج خودداری کنند چرا که به اندازه کافی برای ماه‌های آینده نیز ذخیره‌سازی صورت گرفته و هیچ‌گونه قحطی و یا کمبود کالا و اقلام مورد نیاز صورت نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد: بنده به تمام مردم اطمینان می‌دهم که ذخیره کالایی ما در استان اردبیل به مراتب بهتر از سال‌های گذشته است و با تشکیل جلسات هفتگی تنظیم بازار سعی می‌کنیم نظارت‌ها مستمرتر و جلوگیری از تخلفات صنفی شدیدتر باشد.
عزیزی خاطر نشان کرد: هیچ‌گونه کمبودی در عرضه مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم مشاهده نمی‌شود و نگرانی و بی‌اعتمادی به وجود آوردن در بین مردم خود امری خلاف و خارج از قاعده اسلامی و انسانی است.
این مسئول با یادآوری اینکه لزومی ندارد ارزاق عمومی و مورد نیازمان را به صورت چند ماهه خریداری و ذخیره‌سازی کنیم، اضافه کرد: هموطنانمان باید توجه داشته باشند که مصرف روزانه، هفتگی و حداکثر ماهانه را خرید کنند و از خرید چندین ماهه خودداری کنند چرا که نیازی نیست اجناس مورد نیازمان را در اردیبهشت ماه از هم اکنون ذخیره‌سازی کنیم.
وی دقت به امر بهینه مصرف کردن و مدیریت در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: به صورت مقطعی تلاش می‌شود تا تعادل بازار با اقدامات پیشگیرانه حفظ شود و در این مسیر خود مردم و خرید معقول آنها می‌تواند وضعیت عرضه و تقاضا را متعادل کرده و نوسانات را به حداقل برساند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: هیچ‌گونه کمبودی در عرضه گوشت قرمز و سفید برخلاف شایعات اخیر وجود ندارد و جهاد کشاورزی نیز بودجه‌ریزی خود را در اسفند و فروردین ماه 25 درصد افزایش داده است.
عزیزی به مردم اطمینان داد که در تأمین مایحتاج ضروری آنها در روزهای پایانی سال مشکلی به وجود نمی‌آید و به رغم آن که 18 درصد در تأمین گوشت قرمز وابستگی به خارج داریم، سعی شده ضریب اطمینان خرید از 3.93 درصد ارتقا یابد.
دبیر کارگروه تنظیم بازار استان مصرف سرانه گوشت قرمز را در کشور 15 کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: 172 تن گوشت قرمز منجمد گوساله در استان ذخیره‌سازی شده و عرضه آن نیز تا روزهای آینده آغاز می‌شود.
وی به امتیاز ویژه این استان در واردات و کشتار 40 هزار رأس گوسفند زنده از ارمنستان و گرجستان اشاره کرد و گفت: از این میزان هشت هزار رأس وارد استان اردبیل شده و به کشتار رسیده است.
عزیزی افزود: از این میزان هشت هزار و 500 رأس برای توزیع در شبکه‌های داخل استان و سه هزار و 500 رأس نیز برای مصرف به سایر استان‌ها ارسال شده است.
وی در ادامه از اعلام آمادگی یک تاجر بوشهری برای واردات دام زنده از اکراین با نرخ مرجع اشاره کرد و اظهار داشت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز تأمین ارز مرجع را برای واردات پنج هزار رأس دام زنده به همت این تاجر دریافت کردیم.
عزیزی تصریح کرد: ‌قطعاً با این واردات تنظیم بازار گوشت قرمز در استان اردبیل بهتر صورت می‌گیرد و اکنون نیز در تأمین گوشت گرم دامی نیز هیچ مشکلی نداریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com