واردات ۸۹۸ میلیون دلار دانه ذرت دامی در ۹ ماهه امسال

واردات ۸۹۸ میلیون دلار دانه ذرت دامی در ۹ ماهه امسال
در ۹ ماهه سال جاری برنج، قطعات گوشت منجمد و بی استخوان گاوی، دانه ذرت دامی، روغن خام سویا و قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری از اقلام عمده واردات به ایران بوده اند.
میزان واردات برنج در ۹ ماهه امسال، ۸۶۵ هزار تن به ارزش ۷۴۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۴۱ هزار تن به ارزش ۶۹۷ میلیون دلار بوده و بر این اساس ۲.۸۷ درصد از نظر وزنی و ۶.۳۰ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.
میزان واردات قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری نیز ۴۱ هزار تن به ارزش ۶۳۷ میلیون دلار بوده در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۵۳ هزار تن به ارزش ۷۲۱ میلیون دلار بوده و نشان می دهد از نظر وزنی ۲۲.۱۴ درصد و از نظر ارزشی ۱۱.۵۸ درصد کاهش داشته است.
همچنین در این مدت ۱۰۶ هزار تن قطعات گوشت بی استخوان منجمد گاوی به ارزش ۵۷۶ میلیون دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸۹، ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۵۸۱ میلیون دلار بوده و بر این اساس کاهش ۲۲.۲۴ درصدی در وزن و ۰.۸۶ درصدی در ارزش را به دنبال داشته است.
در این مدت ۳۶۲ هزار تن روغن خام سویا به ارزش ۴۸۷ میلیون دلار وارد کرده ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که این میزان ۳۴۲ هزار تن به ارزش ۳۲۷ میلیون دلار بوده است ۵.۹۱ درصد به لحاظ وزنی و ۴۹.۱ درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است.
میزان واردات دانه ذرت دامی نیز در این مدت دو میلیون و ۳۸۹ هزار تن به ارزش ۸۹۸ میلیون دلار بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و ۷۰۶ هزار تن به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار وارد کرده ایم که بیانگر ۱۱.۷۱ درصد کاهش وزنی و ۲۸.۳۲ درصد افزایش ارزشی بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com