واکسیناسیون جدید برای جوجه های یکروزه

واکسیناسیون جدید برای جوجه های یکروزه
 
دانشمندان و محققین وزارت کشاورزی امریکا واکسن جدیدی برای مقابله با بیماری های روده ای نظیر اسهال خونی (coccidiosis) عرضه کردند .
در آزمایشگاه بیماری های انگلی دامی در Maryland امریکا ، به جوجه هایی که تازه سر از تخم در آورده اند قرص های کوچک ژلاتینی خورانده می شود و بدین ترتیب به شیوۀ جدیدی برای مقابله با بیماری اسهال خونی (coccidiosis) واکسیناسیون می گردند.
این بیماری که در میان طیور بسیار شایع است توسط انگل های تک سلولی بسیار کوچکی از گونه ای به نام Eimeria موجب می گردد . درون این قرص های ژله ای کوچک تخم همین انگل وجود دارد .
شیوۀ معمول و رایج واکسیناسیون جوجه ها معمولا بر روی تسمه های ناقل و با اسپری الکترونیکی انجام می گیرد که در اینصورت بعضی از جوجه ها جا می مانند و در نتیجه در مقابل بیماری بی دفاع می گردند .
دانشمندان در این مرکز تأثیر واکسیناسیون با قرص های ژلاتینی را بر روی مرغ های تخمگذار و گوشتی آزمایش کردند . جوجه های یکروزه با بلع قرص های ژلاتینی و با اسپری واکسینه شدند ؛ و در پایان آن گروه از جوجه های  یکروزه که با قرص های ژلاتینی واکسینه می شدند ، در مقابل این بیماری از ایمنی بهتری برخوردار بودند .  
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com