واکسیناسیون ۱۲ میلیون سر نوبت دام در استان کرمانشاه

واکسیناسیون ۱۲ میلیون سر نوبت دام در استان کرمانشاه
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، از واکسیناسیون ۱۲ میلیون سر نوبت دام در استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مقابله وپیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام صورت گرفته است.
نادر پرورر به مناسبت هفته دامپزشکی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه دامپزشکی استان کرمانشاه، ارتقای جایگاه و اعتبارات حوزه دامپزشکی را باعث کاهش هزینه‌های بالا در حوزه بیماری‌ها و پزشکی عنوان کرد.
وی اولویت‌ سازمان دامپزشکی را سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد توسعه پایدار در کشور از دیگر اهداف و اولویت‌های این سازمان در انجام فعالیت‌ها به شمار می‌رود.
این مسئول با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه بر مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان گفت: براساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت حدود ۵۰ درصد بیماری های انسان از طریق دام و فرآورده های خام دامی آلوده به انسان منتقل می شود و عامل ۷۳ درصد بیماری های نوپدید و نوظهور نیز منشا حیوانی دارد.
وی افزود: در استان کرمانشاه ۶ کشتارگاه صنعتی طیور، یک کشتارگاه صنعتی دام و ۱۲ کشتارگاه سنتی دام فعالیت می کنند که خوشبختانه یکی از کشتارگاه های صنعتی طیور در حال تجهیز خط ۰۲ کشتار و دریافت کد  IR به منظور فراهم کردن بستر صادرات است.
پرورتصریح کرد: برای کاهش بیماری‌های دامی دامپزشکی با حمایت مسئولین استان در حال پیگیری برای حذف کشتارگاه های سنتی و ایجاد کشتارگاه های صنعتی دام در استان است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: در کلیه کشتارگاه های دام و طیور استان ناظر شرعی و مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی حضور فعال دارند و بر کلیه مراحل کشتار نظارت کامل می شود.
وی از واکسیناسیون ۱۲ میلیون نوبت سر دام علیه بیماری های دامی و قابل انتقال از دام به انسان در استان و در راستای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام خبر داد.
پرور یادآور شد: طی یکسال گذشته در حوزه مقابله با بیماری های مشترک یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۳۴ نوبت سر به صورت کاملاٌ رایگان علیه بیماری های تب مالت، شاربن  یا سیاه زخم و هاری واکسینه شده‌اند.
وی افزود: در حوزه پیشگیری از بیماری های واگیر دامی نیز طی مدت مذکور ۷ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۹۶۶ نوبت سر دام به صورت کاملاٌ رایگان علیه آبله، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک با توان بخش خصوصی و بخش دولتی مایه کوبی شدند.
پرور از مقابله با ناقلین بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  در استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا سم پاشی بدن و جایگاه نگهداری دام  با اولویت مناطق پرخطر، مناطق مرزی، مناطق گرمسیری و روستاها به میزان ۳ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۴۷۷ مترمربع جایگاه نگهداری دام صورت گرفت.
وی ادامه داد:  یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۲۳۳ راس دام سبک و سنگین نیز سم پاشی شدند و این اقدام با همکاری خود دامداران و پرورش دهندگان دام و به صورت رایگان انجام شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com