واکنش جهاد کشاورزی به یک خبر؛ سازمان جهاد کشاورزی دخالتی در طرح توجیهی مرغداری ها ندارد

واکنش جهاد کشاورزی به یک خبر؛ سازمان جهاد کشاورزی دخالتی در طرح توجیهی مرغداری ها ندارد
سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در واکنش به خبر تجمع مرغداران، ارتباط ضرر و زیان مالی آنها را با این سازمان رد کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی در ارائه طرح توجیهی به مرغداران خوزستانی دخالتی نداشته است.
سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به خبر تجمع تعدادی از مرغداران در مقابل استانداری که 16 شهریور با عنوان 'مرغداران خوزستانی خواستار حل مشکل خود شدند' در این خبرگزاری منتشر شده بود واکنش نشان داد.
در توضیحاتی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به این خبرگزاری ارسال شده آمده است: طرح های توجیهی که مرغداران ادعا داشته از جهاد کشاورزی دریافت کرده اند با درخواست مرغداران از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی توسط کارشناسان ناظر آن سازمان تهیه کرده و سازمان دخالتی در آن نداشته است.
در ادامه این توضیحات آمده است: به طور کلی صنعت مرغداری تابع شرایط عرضه و تقاضای بازار است ضمن اینکه ضرر و زیانی که مرغداران به علت کاهش قیمت مرغ در سال 1394 متحمل شده اند به دلیل عرضه بیش از نیاز مصرف بوده و با وجود تعیین میزان مناسب جوجه ریزی ابلاغ مراتب به اتحادیه مرغداران استان، متاسفانه قسمتی از جوجه ریزی انجام شده بدون هماهنگی و خودسرانه توسط مرغدار صورت می گیرد که باعث به هم خوردن تعادل بازار و به ضرر و زیان سایر مرغداران است و نقض منفی برخی از کشتارگاه های طیور را در موضوع نباید نادیده گرفت.
در بخش دیگری آمده است: این موضوع که شرایط اقلیمی و گرم خوزستان باعث بالا بودن هزینه های تولید می شود به هیچ وجه صحیح نیست زیرا با عنایت به سامانه هایی که در واحدهای مرغداری نصب شده و دارای ضریب عایق بندی بالایی است، هزینه ایجاد شرایط مطلوب پرورش مرغ را نسبت به گذشته کاهش داده و دمای سالن های مرغداری کمتر تحت تاثیر شرایط محیطی قرار می گیرد. ثانیا با توجه به ورود نهاده های دامی از بندر امام (ره) مرغداران استان هزینه حمل کمتری نسبت به سایر استان های کشور پرداخت می کنند.
در ادامه آمده است ' در خبر اعلام شده، میزان تولید گوشت مرغ صنعتی سه هزار تن اعلام شده که اشتباه بوده و به طور متوسط در ماه حدود 6 هزار تن است'.
بر اساس این گزارش، یکی از مرغداران حاضر در این تجمع با انتقاد از عملکرد جهاد کشاورزی خوزستان گفته بود: سه سال پیش بر اساس طرح توجیهی جهاد کشاورزی خوزستان در این زمینه سرمایه گذاری کردیم با این تصور که این صنعت سودآور است اما بعد از بهره برداری متوجه شدیم واحدهای مرغداری به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد.
علیمراد محمدی مدیر عامل تعاونی کشاورزی مرغداران اهواز پیش از این اعلام کرده بود مرغداری های خوزستان ماهانه سه هزار تن تولید دارند.
در استان خوزستان سالانه حدود83هزار تن مرغ تولید می شود در حالی که نیاز جمعیت 4.7میلیونی استان حدود یکصد هزار تن می باشد.
از این رو بخشی از مرغ مورد نیاز استان از مناطق همجوار و حتی از استان گلستان تامین می شود. 
 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۶/۲۳

    باید آن مسئولی که از روی جهل یا دانسته طرح توجیهی را امضا کرده است محاکم نمود و تمام خسارت مرغداران را از حلقوم او بیرون کشید تا دیگر هر بی سوادی اقدام با هرکاری نکند که باعث نابودی سرمایه های شخصی و ملی مردم شود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com