وجود واحد بسته بندی گوشت جزو استاندارد کشتارگاه صنعتی نیست

وجود واحد بسته بندی گوشت جزو استاندارد کشتارگاه صنعتی نیست
مدیر کل دامپزشکی اصفهان گفت: وجود واحد بسته بندی گوشت و سایر فرآورده های دامی در داخل واحد کشتارگاه، جزو ویژگی های یک کشتارگاه صنعتی و از استانداردهای لازم نیست.
اکبر حسینی به مناسبت روز ملی دامپزشکی(14مهرماه) با بیان اینکه عده ای از منتقدان اعلام می کنند کشتارگاه های اصفهان به دلیل نداشتن واحد بسته بندی استاندارد نیست، اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی می تواند زنجیره ای باشد تا حلقه های بعد از کشتار شامل شست و شو، پاک کردن، بسته بندی گوشت و واحد تولید سوسیس و کالباس و همبرگر هم در داخل آن باشد.
وی تاکید کرد: اما وجود این حلقه ها در استاندارد یک کشتارگاه صنعتی قید نشده بلکه کشتارگاه صنعتی باید سه مولفه اساسی داشته باشد.
وی افزود: در کشتارگاه صنعتی کشتار دام نباید روی زمین انجام شود بلکه باید خط کشتار به صورت مکانیزه یا دستی وجود داشته باشد.
به گفته وی دفع ضایعات کشتارگاه به صورت بهداشتی و سیستم تصفیه خانه فاضلاب مناسب برای معدوم یا امحای گوشت و آلایش دام از دیگر الزامات کشتارگاه است.
حسینی گفت: در استاندارد جهانی نیز واحد بسته بندی گوشت جزو کشتارگاه صنعتی نیست بلکه پس از کشتار دام لاشه در پیش سرد یا یخچال نگه داری می شود و به صورت کامل یا قطعه قطعه شده به محل توزیع حمل می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر 32 کشتارگاه دام در استان وجود دارد که سالانه یک میلیون و 900 هزار دام سبک و سنگین در این کشتارگاه ها کشتار می شود.
به گفته وی از این تعداد دو کشتارگاه صنعتی در مناطق فساران و مبارکه صنعتی، یک کشتارگاه در کاشان نیمه صنعتی و مابقی آن ها کشتارگاه های سنتی است.
حسینی گفت: دو کشتارگاه صنعتی دیگر نیز در ابتدای جاده نطنز و گلپایگان در دست احداث است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com