وزارت‌صنعت برای هر کیلو گوشت‌قرمز 250 تومان از واردکنندگان می‌گیرد

وزارت‌صنعت برای هر کیلو گوشت‌قرمز 250 تومان از واردکنندگان می‌گیرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی خود بخش‌های دیگری از قسمت درآمد‌های لایحه بودجه را بررسی کردند و ماده الحاقی 29 این لایحه را به تصویب رساندند.
در جریان بررسی این ماده نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه پیشنهاد حذف این ماده را مطرح کرد و گفت: اخذ مبالغی برای واردات گوشت قرمز و مرغ سبب گران فروشی می‌شود و از آنجا که واردات گوش دست عده‌ خاص است نباید از 70 میلیون جمعیت ایران پول بگیریم و این پول را به جیب وارد کنندگان گوش بریزیم.
پس از سخنان قاضی‌پور علی لاریجانی رئیس مجلس حذف ماده الحاقی 29 را به رای گذاشت که نمایندگان با این حذف مخالفت کردند.
همچنین اقبال محمدی نماینده مردم مریوان در جریان بررسی این ماده الحاقی در اخطار قانون اساسی به بند 9 اصل 43 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در این اصل بر افزایش تولیدات کشاورزی تاکید شده تا کشور به مرحله خود کفایی برسد.
وی افزود: ضمن احترام به کسانی که اخطار و پیشنهاد دادند اما باید بگویم این بند بر اساس کار کارشناسی بوده و برای جلوگیری از واردات است.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به محمدی گفت که ما به این موضوع توجه داریم و الان هم مغایرت قانون اساسی ندارد که شما اخطار دادید.
پس از این تذکر از آنجا که این ماده الحاقی پیشنهاد دیگری برای اصلاح یا حذف عبارات نداشت، نمایندگان مجلس با تصویب این ماده الحاقی موافقت کردند.
بر اساس مصوبه مجلس در ماده الحاقی 29 آمده است وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است به ازای هر کیلوگرم واردات گوشت قرمز مبلغ 2 هزار و 500 ریال و از گوشت مرغ مبلغ هزار ریال از وارد‌کنندگان دریافت و به حسابی که به همین منظور نزد خزانه داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com