پنج هزارتن سرانه مصرف گوشت کهگیلویه وبویراحمد خارج از شبکه است

پنج هزارتن سرانه مصرف گوشت کهگیلویه وبویراحمد خارج از شبکه است
معاون عمرانی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از پنج هزار تن از مصرف سرانه گوشت در این استان خارج از شبکه و کشتارگاه ها تامین و توزیع می شود.
پژمان نیک اقبالی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات کشتارگاه های کهگیلویه وبویراحمد افزود: دستگاه های ذیربط شامل صنعت،معدن وتجارت، دامپزشکی، مرکز بهداشت ،شهرداری ها و حوزه های شهری و روستایی استان با همکاری نیروی انتظامی باید برای مقابله جدی با این معضل اساسی بسیج شوند.
وی بیان کرد: کشتارگاه های سیار و ذبح غیراصولی و بهداشتی در حاشیه های شهرهای مختلف این استان رو به افزایش است و نظارت چندانی از سوی متولیان و دستگاه های ذیربط در این راستا انجام نشده است.
وی اظهار کرد: البته با بررسی های انجام شده برخی کشتارگاه های فعال در استان نیز موارد بهداشتی و اصولی را در زمینه ذبح و تولید گوشت قرمز انجام نمی دهند و نارضایتی مردم بر کارکرد این کشتارگاه ها نیز فراوان است.
نیک اقبالی تعداد کشتارگاه های فعال در استان را هشت مورد عنوان کرد و افزود: برای ارایه خدمات مناسب و تجهیز امکانات این کشتارگاه ها بهتر است مدیریت هر یک از آنها در اختیار شهرداری قرار گیرد.
وی با توجه به کمبود ماشین آلات سردخانه ای برای این کشتارگاه ها، افزود: هر یک از شهرداری ها و مدیریت کشتارگاه ها نیازهای خود را در این راستا به حوزه معاونت امور عمرانی در اسرع وقت ارایه تا در این راستا اقدامات و هماهنگی لازم با سازمان همیاری شهرداری های وزارت کشور نیز انجام شود.
وی افزود: با توجه به اعتبارات متمرکز این سازمان و قول مساعد آنها برای کمک به مناطق محروم امکان رفع این مشکل و تجهیز کشتارگاه های استان به ماشین آلات و سایر نیازمندی های ضروری وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست میزان تولید گوشت قرمز از سوی کشتارگاه های موجود در استان را 13هزارو 500 تن اعلام کرد.
عبدالله بهمنش افزود: دامپزشکی استان تنها بر روی چهارهزار و 500 تن از این میزان نظارت دارد و مابقی نیز بدون حضور دامپزشکان و فرایند ذبح اسلامی تولید و توزیع می شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com