کاهش وزن مرغ‌های گوشتی در اردبیل

کاهش وزن مرغ‌های گوشتی در اردبیل
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: وزن مرغ‌های گوشتی در استان اردبیل کاهش یافت.
بهلول تکلوی در جلسه ساماندهی جوجه ریزی و خرید تضمینی مرغ زنده اظهار کرد: با اقدامات نظارتی و برای استاندارد سازی وزن مرغ توزیعی بین مصرف کنندگان، وزن مرغ زنده ارسالی به کشتارگاه در استان اردبیل به 350 گرم کاهش یافت.
وی بیان کرد: پیش از این وزن مرغ‌های دریافتی کشتارگاه‌ها بیش از 2900 گرم بود که این میزان در آذرماه به 2550 گرم رسید. مرغداران با رعایت توصیه‌های علمی و فنی تصمیم به استاندارد سازی تولید گرفته‌اند و به استاندارد واقعی نزدیکتر شده‌اند.
تکلوی اضافه کرد: بر اساس اقدامات ترویجی و آگاه سازی مرغداران به مزایای کشتار مرغ در وزن پائین و اقتصادی بودن، پائین آمدن ریسک ابتلاء به بیماری‌ها، مرغداران استان تمایل خود را به پرورش و فروش مرغ با وزن پایین نشان داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مردم بر این باور هستند که مصرف مرغ در سن و وزن پایین به نفع اقتصاد خانواده‌ها است. کیفیت لاشه مرغ مصرفی، طعم، مزه، بهداشت و اطمینان از نبود باقیمانده دارویی از مزایای مهم مصرف مرغ در سن و وزن پایین است. مردم با مصرف مرغ با وزن استاندارد در محدوده وزنی 1200 تا 1800 گرم گامهای موثری به نفع اقتصاد و بهداشت خانواده و نهایتا به نفع کشور برمی‌دارند.

 
نظرات شما
  •  

    رضا گفت : ۹۳/۱۰/۱۶

    سلام.با این شرایط موجود که مسئولین درست کردن مرغ با هر وزنی به ضرر مرغدار هستش فقط نظرهای توخالی میدن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com