گرانی و عدم حمایت لازم کمر دامداران را خم کرده است

گرانی و عدم حمایت لازم کمر دامداران را خم کرده است
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی دامداران خوزستان از وجود گرانی ها و عدم حمایت های لازم از دامداران استان خبر داد.
جواد ابراهیمی اظهار کرد: متأسفانه مشکلات امروزه، گرانی ها و عدم حمایت های لازم کمر دامداران را خم کرده و حل این مشکلات فقط با همت، دلسوزی و حمایت مسئولین میسر می شود. دامداران با چالش های زیادی از جمله پایین بودن قیمت خرید شیر از دامدار، بالا بودن قیمت تمام شده محصولات که سبب کاهش تقاضا شده است، فروش اجباری و ارزان محصولات توسط دامدار برای پرداخت هزینه های جاری دامداری و پایین بودن تقاضای خرید داخلی گوشت قرمز که مشکل انباشتگی مازاد بر نیاز و مصرف داخلی را به وجود آورده مواجه هستند.
وی افزود: یکی از اصول مهم و پایه تشکیل تعاونی ها کمک به اقتصاد اعضاء است که قطعا به دنبال خود مدیریت جهادی را می طلبد. حمایت از تولید و سرمایه اعضاء و نتیجه بخش کردن سرمایه گذاری آنها نیز از دیگر اصول تشکیل تعاونی ها است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی دامداران خوزستان تصریح کرد: اتحادیه دامداران خوزستان در سال 1375 با همت شرکت های تعاونی دامداران سراسر استان فعالیت خود را شروع کرد. امروز این اتحادیه با عضویت بیش از 22 هزار و 500 نفر دامدار بزرگترین تشکل دامداران استان را تشکیل داده که نقش عمده و پررنگ اتحادیه در تولید مایحتاج اصلی عموم جامعه ( فرآورده های لبنی و گوشتی ) است.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: از عمده ترین فعالیت های اتحادیه تأمین نیازها و مایحتاج دامداران از قبیل خوراک دام به صورت کنستاره، نهاده های دامی از جمله سبوس گندم، جو، ذرت علوفه ای، ذرت دانه ای، سویا و یونجه را می توان نام برد. البته تأمین اسپرم و ملزومات تلقیح مصنوعی دام که بحث اصلاح نژادی را در استان عهده دار است نیز از دیگر فعالیت های اتحادیه هستند.
وی یادآور شد: همکاری اتحادیه با ارگان های مهم مانند جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، اداره کل دامپزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت ثمرات زیادی برای عموم دامداران داشته که برگزاری کلاس های آموزشی و تأمین واکسن برای پیشگیری از بیماری ها از اهم آنها هستند. همچنین از بازاریابی، تولیدات دامی و لبنی نیز می توان به عنوان دیگر فعالیت های این اتحادیه نام برد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی دامداران خوزستان عنوان کرد: عدم همکاری کارخانه های آرد در خصوص اجرای تعهدات تحویل سبوس گندم استحصالی که از سوی مسئولین مورد تأکید است سبب بروز مشکلاتی برای تهیه خوراک دام مورد نیاز دامداران شده که از مسئولین تقاضا داریم تا این مشکل را حل کرده تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری شود.
ابراهیمی اذعان کرد: برای حل مشکلات و چالش های موجود از مسئولین می خواهیم به جای پرداخت نقدی یارانه شیر که مشکلات خاص خود را دارد، پرداخت یارانه در غالب خوراک دام ارزان به دامدار انجام شود و مانند برخی استان ها کلیه پروژه های مرتبط با امور دام با ترک تشریفات و با نرخ کارشناسی شده به اتحادیه دامداران واگذار شود.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از انباشتگی گوشت در استان باید با صدور مجوز صادرات برای دام های سبک و سنگین برای این اتحادیه از ورشکستگی دامداران جلوگیری شود. بهتر است از نظرات کارشناس اتحادیه دامداران استان در تصمیم گیری های مرتبط با بخش دام از جمله ستاد تنظیم بازار استان و صادرات و واردات دام و نهاده های دامی استفاده شود.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی دامداران خوزستان در پایان گفت: از بانک ها تقاضای همکاری در پرداخت تسهیلات مورد نیاز دامداران و در اولویت قرار دادن آنان را داریم و از سخت گیری های بی مورد که سبب دلسردی فعالان بخش صنعت دامداری و دامپروری می شود، پرهیز کنند و در گرفتن تضمین نیز بیشتر همکاری داشته باشند. از مسئولین تقاضا دارم زمین مناسبی برای بنای ساختمان و محل توزیع تولیدات دامی و لبنی از تولید به مصرف را در اختیار اتحادیه قرار دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com