گزارشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور ارائه نشده است

گزارشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور ارائه نشده است
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، با بیان اینکه پایشهای مرتب برای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام می‌شود، گفت: گزارشی از وجود این بیماری در ایران وجود ندارد.
طی چند روز گذشته بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور چین شیوع پیدا کرده و موجب تلفات عمده طیور و پرندگان در این کشور شده است، حتی این بیماری 7 نفر از شهروندان این کشور را به کام مرگ کشیده است.
بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، ویروسی و مشترک بین انسان و دام و قابل انتقال به انسان است.
نگرانی‌هایی وجود دارد که آیا این بیماری از کشور چین خارج خواهد شد و در صورتی که این بیماری به کشورهای مجاور کشیده شود، آنها چه اقداماتی باید انجام دهند؛ 2 سال گذشته بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور ما هم شیوع پیدا کرد و 5 استان کشور را درگیر کرد که تقریباً تمام مرغ‌داری‌های این 5 استان خسارت‌های فراوانی دیدند.
محسن مشکوة معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: هنوز گزارشی از وجود بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور گزارش ارائه نشده است، اما بدین‌معنی نیست که امکان وجود نخواهد داشت.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور افزود: این بیماری در برخی از کشورهای آسیایی بومی شده و یا به صورت دوره‌ای شیوع پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: اگرچه سازمان دامپزشکی کشور پایشهای سالانه را برای بررسی این بیماری انجام می‌دهد، در عین حال مرغداری‌های کشور باید تمام مسائل بهداشتی و امنیت زیستی بیوسکوریتی را انجام دهند و از هر لحاظ آمادگی برای مقابله با این بیماری را داشته باشند.
مشکوة در پاسخ به این سوال که در زمان وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 2 سال گذشته، کمبود اعتبار مشکل اصلی بود و آیا اعتباری در این زمینه پیش‌بینی شده است، گفت: براساس قانون علاوه بر اقدامات معمول و سریعی که در زمان اپیدمی یک بیماری در کشور انجام می‌شود، برای تامین اعتبار نیز براساس قانون وزارت جهاد کشاورزی بعد از وقوع بیماری موظف است، پیگیری تامین اعتبار کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com