۶۲۰ واحد مرغداری در استان همدان فعال است

۶۲۰ واحد مرغداری در استان همدان فعال است
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: درحال حاضر ۶۲۰ واحد مرغداری در استان همدان فعال است.
محمدرضا خدابنده لو در سومین جلسه ستاد توسعه گلخانه های شهرستان رزن که با هدف حل و بررسی مشکل مرغداران و گلخانه داران این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۶۲۰ واحد مرغداری در استان همدان گفت: از این تعداد واحد مرغداری تا پایان سال گذشته، ۱۹۵ واحد گازرسانی شده است.  
وی کمبود اعتبارات و وجود معارضین اراضی را از جمله موانع در گازرسانی به واحد های مرغداری برشمرد و اظهار داشت: بر اساس قانون باید گازرسانی تا درب واحدهای مرغداری انجام شود.
وی اظهار داشت: ۲۲۰ پرونده برای اعطای اعتبارات گازرسانی و مجموعه داخلی واحدها  به سیستم بانکی تشکیل شده است.
محمدرضا خدابنده لو با اشاره به اینکه بازرگانی کود کشور در استان همدان قرار دارد، افزود: شهرستان رزن و بهار دارای بیشترین واحدهای مرغداری هستند و بیشترین استفاده کود را دارند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کنترل کود مرغی دارای اهمیت است، باید بحث دپو کود مرغی در واحدهای مرغداری انجام شده و حمل آن نیز با اجازه کارشناس دامپزشکی صورت گیرد.  
خدابنده لو خواستار تشکیل کمیته سوخت در شهرستان رزن شد و گفت: بحث گازرسانی واحدهای تولیدی از جمله مرغداری ها و کاهش هزینه ها با توجه به اینکه مرغداری ها کار اقتصادی انجام می دهند، دارای اهمیت است.  

مدیر جهاد کشاورزی رزن نیز در ادامه در خصوص شهرک گلخانه ای «عمان» اظهار داشت: در صورتی که ۱۱۰ میلیون تومان هزینه آب و اجازه برداشت آب این مجتمع تخصیص داده شود با رفع  مشکلات انتقال گاز، این مجتمع گلخانه ای راه اندازی خواهد شد.
محمود فتحی عنوان کرد: با توجه به اجبار تهیه سوخت ذخیره و ارسال نامه کتبی به واحدها، جهت جلوگیری از خسارت و بروز هرگونه مشکل، توضیح علت عدم تهیه سوخت  بر عهده واحدها است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com