۶۴۰ واحد مرغداری در استان‌مرکزی فعالیت می‌کنند

۶۴۰ واحد مرغداری در استان‌مرکزی فعالیت می‌کنند
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: اگر بخواهیم آمار تلفات طیور را کاهش دهیم باید آنها را به موقع واکسینه و بیماری‌های آنها را کنترل و مهار کرد همچنین در استان‌مرکزی ۶۴۰ واحد مرغداری فعالیت دارد.
علی‌رضایی‌پور در مراسم توزیع و معارفه سرپرست شبکه دامپزشکی‌خمین بااشاره به تلفات که در واحدهای مرغداری کشور وجود دارد اظهار داشت: در کشور میزان تلفات واحدهای مرغداری ۹ درصد است و آن هم در یک دوره جوجه ریزی است.
وی‌افزود: آمار تلفات واحدهای مرغداری در استان مرکزی به ۷.۵ درصد رسیده و این امر به سبب واکسینه نشدن به موقع طیور در واحدهای مرغداری بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان‌مرکزی تصریح کرد: اگر بخواهیم آمار تلفات طیور را کاهش دهیم باید آنها را به موقع واکسینه و بیماری‌های آنها را کنترل و مهار کرد همچنین در استان‌مرکزی ۶۴۰ واحد مرغداری فعالیت دارد.
رضایی‌پور با اشاره به‌ ظرفیت‌های واحدهای دامداری گفت: این استان از ظرفیت‌های مرغداری ۴۰ درصد و از کشتارگاه طیور ۷۰ در صد استفاده می‌شود ۵۰ درصد نیز از دیگر ظرفیت‌های دامداری‌ها استفاده می‌شود.
وی افزود: برای اینکه این نواقص را در استان رفع کنیم از ابتدای آبان‌ماه امسال طول یک دوره جوجه ریزی را که زمان زیادی لازم داشته از۴۸ روز کاهش داده‌ایم و به زمان ۴۲ روز رسانده‌ایم.
مدیرکل دامپزشکی استان‌مرکزی تصریح کرد: مرغ‌هایی که در روز کشتار می‌شدند و با کاهش روزهایی‌که به وجود آمده است وزن آنها به یک کیلو و ۱۰۰ تا ۱/۵کیلوگرم رسیده که این براساس استانداردهای جهانی است.
رضایی‌پور با اشاره به وزن‌ مرغ‌هایی‌که در گذشته کشتار می‌شدند‌‌ گفت: در گذشته میزان زمان جوجه‌کشی کم نشده بود و مرغ‌هایی که کشتار می‌شدند در وزن‌های یک کیلو و ۸۰۰گرم به بالا بوده‌اند.
وی افزود: در ۶۴۰ واحد مرغداری که در استان مرکزی فعال است امسال ۱۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده و از این تعداد جوجه‌ریزی ۳۶ هزار تن گوشت سفید تولید شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: صادرات گوشت به کشورهای دیگر از استان مرکزی تامین می‌شود که بیانگر این بوده که ۹ درصد گوشت کشورها را استان مرکزی تامین می‌کند.
رضایی‌پور با اشاره به رتبه استان مرکزی در بین صادراتی که به کشورهای دیگر دارد گفت: استان مرکزی در بین صادرات این محصول رتبه ۶ را کسب کرده است.
وی افزود: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت‌مرغ صادراتی از استان به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده و از دیگر محصولاتی که به این کشورها صادر می‌شود تخم مرغ است که امسال نیز تاکنون ۲۹۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: شهرستان خمین در تولیدات محصولات دامی در استان جزء ۳ شهرستان برتر است و باید جزء شهرستان‌های صادر کننده گوشت مرغ و تخم مرغ قرار گیرد تا این صنعت رونق بیشتری به خود بگیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com