انگیزه مرغداران عامل اصلی افزایش نرخ مرغ

انگیزه مرغداران عامل اصلی افزایش نرخ مرغ
تاخیر در زمان جوجه ریزی، انگیزه و برنامه ریزی مرغداران برای تطبیق برداشت بعدی مرغ در ایام پایانی سال موجب شد تا نرخ مرغ در روزهای اخیر گرانتر شود.
حسن رادمرد معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت و تجارت با اعلام این مطلب اظهار داشت: از آنجایی که مرغ در ایام پایانی سال با افزایش تقاضا مواجه می شود همین امر موجب شد تا مرغداران به نحوی برنامه ریزی کنند که برداشت آنها در ایام پایانی سال باشد تا بتوانند فروش بیشتر و با نرخ بالاتری داشته باشند که این مساله منجر به افزایش قیمت مرغ شد.
وی افزود: ذخایر فعلی مرغ بیش از 120هزار تن است که 20 هزار تن آن از محل واردات و 100 هزار تن از محل مازاد تولید داخل تامین شده است.
رادمرد با اشاره به تزریق 70 هزار تن مرغ با به بازار تصریح کرد: در حال حاضر مرغ در میادین میوه و تره بار با نرخ 5100 تومان عرضه می شود و تلاش داریم از این پس قیمت مرغی که از محل ذخایر عرضه می شود به کیلویی 5200 تومان برسد.

 
نظرات شما
  •  

    بیات مرغدار گفت : ۹۱/۱۱/۲۶

    به علت جلوگیری از ضرر بیشتر مرغدارها کمتر جوجه ریزی کردند و کمبود بوجود امد. و این عامل اصلی گرانی مرغ شد. نه به انگیزه فروش به قیمت بالاتر. قیمت مرغ را مرغدار تعیین نمیکند . تازمانیکه صادرات مرغ نداشته باشیم این نوسانات وجود خواهدداشت. وشاهد بی رونق بودن صنعت مرغداری و ورشکسگی وتعطیلی تعدادی از مرغداریها وبیکاری کارگران انها خواهیم بود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com