جابجایی مرغداری ها به بیابان به منظور مبارزه با آنفلولانزا

جابجایی مرغداری ها به بیابان به منظور مبارزه با آنفلولانزا
ITPNews - دانشمندان و محققان مصری جابجایی مرغداری ها به بیابان هایی که دور از مناطق مسکونی هستند را راه حلی برای مشکل انفولانزای مرغی دانستند.
به دنبال موفقیت طرح آزمایشی انتقال مرغداری به بیابان به منظور کاهش انتقال ویروس انفولانزای مرغی به انسان ، مرکز تحقیقات بیابانی مصر از دولت کمک خواسته تا این طرح را توسعه بخشد. این طرح از دسامبر2011 تا فوریۀ 2012 (آذر– بهمن 90) در پنج واحد کوچک در بیابان های مصر انجام شد.  با اعطای وام 600هزار دلاری از سوی آژانس توسعۀ بین المللی این پروژه موفق شد با کمک نقشه از وضعیت آبهای زیر زمینی و دسترسی به آنها مطلع گردد همچنین این نقشه ها گیاهان بیابانی مربوط به هر منطقه را که برای خوراک پرنده ها مناسب بود را نیز قادر بود نمایش دهد .
رأفت خضر، رئیس مرکز تحقیقات بیابانی اذعان داشت : اگرچه هزینۀ برپایی مرغداری در بیابان ها 10 درصد بیشتر میشود اما در نهایت هزینۀ تولید کمتر است. از آنجاییکه هزینۀ خوراک مرغ و ماکیان 70درصد پرورش آنها را در بر می گیرد بنابراین با استفاده از گیاهان بیابانی هزینه کاهش می یابد بعلاوه این طرح آزمایشی نشان داد که این رژیم غذایی بر روی تولید تخم مرغ تأثیرگذار نبوده.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com